مسئول گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه به تشریح وضعیت کنونی طلاق و ازدواج در استان پرداخت .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه   فاطمه حاتمی مسئول گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه گفت: سال گذشته جمعا 17 هزار و 144 فقره ازدواج و پنج هزار و 254 فقره طلاق در استان ثبت شده است.

وی افزود: براساس این آمار به ازای هر 100 ازدواج در استان 30 مورد به طلاق می انجامد که از این نظر در جایگاه دهم کشور قرار داریم.

حاتمی افزود: سال 96 به نسبت سال ماقبل آن حدود دو هزار واقعه ازدواج در استان کاهش داشته و سال 96 به نسبت سال 95 بیش از 14 درصد کاهش ازدواج در کرمانشاه اتفاق افتاده است.

حاتمی نداشتن تفاهم و سازش، ترک زندگی، اختلالات بالینی و اعتیاد را از اصلی ترین عوامل طلاق در کرمانشاه خواند و افزود: سال گذشته 796 مورد از ازدواج های استان در کمتر از یک سال به طلاق انجامید.

وی تاکید کرد: جمعا 14 درصد از ازدواج های استان در پنج سال اول زندگی به طلاق منتهی می شود.

وی در ادامه درباره پرداخت تسهیلات به زوج های جوان نیز اعلام کرد: جمعا 90 درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج طی سال گذشته موفق به دریافت وام ازدواج شده اند و از این نظر رتبه 22 کشور را داشته ایم.

حاتمی تاکیدکرد: در سه ماهه اول امسال هم از مجموع 12 هزار و 382 متقاضی دریافت وام ازدواج 43 درصد موفق به اخذ این تسهیلات شده اند که از این نظر نیز در رتبه 24 کشور قرار گرفته ایم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته ازدواج از 22 تا 28 مرداد، عنوان کرد: متاسفانه طی سال های گذشته لزوم برگزاری برنامه در این هفته چندان مورد توجه قرار نگرفته لذا درنظر داریم امسال با همکاری سایر دستگاه های مربوطه برنامه های خوبی را در این زمینه برگزار کنیم.

انتهای پیام/د

کاهش آمار ازدواج در استان کرمانشاه

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.