معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از افزایش 13.5 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دلف لویمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 13.5 درصدی نرخ کرایه اتوبوس در این کلانشهر با مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: با توجه به اینکه نرخ تورم بسیار بالاتر از این مقدار است، اما برای تامین رفاه شهروندان تلاش شد تا نرخ کرایه مقدار کمی افزایش یابد.

وی، هزینه هر سفر درون شهری برای شهروندان در حمل و نقل عمومی را 30 هزار ریال عنوان و تصریح کرد: وظیفه پرداخت یک سوم از این نرخ بر عهده شهرداری، یک سوم بر عهده شهروندان و یک سوم نیز بر عهده دولت است، اما متاسفانه دولت سهم خود را پرداخت نمی کند و این بار بر دوش شهرداری افتاده است.

دلف لویمی هزینه ای که بابت حمل و نقل عمومی توسط اتوبوس از شهروندان در اهواز در سال گذشته از شهروندان دریافت می شد را 3 هزار و 500 تا 4 هزار ریال عنوان کرد.

این مقام مسئول هزینه بالا، استهلاک اتوبوس و نرخ کم کرایه را از علل تمایل نداشتن بخش خصوصی به سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز اذعان داشت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر اهواز قرار است بسته حمایتی برای بخش خصوصی تعریف شود تا آن ها برای حضور در مسیرهای کم درآمد رغبت نشان دهند.

محمود دلف لویمی با اشاره به اینکه طبق استانداردها کلانشهر اهواز باید 870 دستگاه اتوبوس داشته باشد، بیان کرد: اما اکنون 180 دستگاه دارد و این تعداد تا مهر امسال به 220 دستگاه می رسد.

وی مینی بوس ها را یکی دیگر از ظرفیت های بخش حمل و نقل برشمرد و اظهار داشت: برای نخستین بار مینی بوس های شهر اهواز را ساماندهی کردیم و هم اکنون 309 دستگاه مینی بوس شناسایی شده که 50 دستگاه کولردار است و از این تعداد 10 دستگاه در سطح شهر برای حمل و نقل عمومی بکار گرفته شده اند.

انتهای پیام/گ

نرخ کرایه تاکسی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.