ترامپ در توییتی نوشت بسیار نگران آن است که روسیه در حمایت از دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره دخالت کند.

توییت ترامپ درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آتی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (سه شنبه) در توییتی نوشت بسیار نگران آن است که روسیه در حمایت از دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که سال جاری میلادی برگزار می‌شود، دخالت کند. ترامپ در این توییت مدعی شد مسکو برای پیروزی دموکرات ها در این رقابت ها تلاش بسیاری خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در توییت خود نوشت: بسیار نگران این موضوع هستم که روسیه برای تأثیر گذاشتن بر نتایج انتخابات پیش رو به سختی خواهد جنگید. با توجه به این واقعیت که تاکنون هیچ رئیس جمهوری (در آمریکا) نسبت به روسیه از من سختگیرتر نبوده است، آنها برای پیروزی دموکرات ها تلاش بسیاری خواهند کرد. آنها قطعاً ترامپ را نمی خواهند!

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی هیل، در یک هفته اخیر و پس از دیدار ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر هلسینکی فنلاند، ترامپ توییت های متناقضی را درباره مسکو منتشر کرده است. رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک پس از دیدار با پوتین، در اظهاراتی ضمن طرفداری از پوتین که گفته بود روسیه هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است و نخواهد کرد، جامعه اطلاعاتی کشور خودش را زیر سؤال برد. ترامپ در این نشست خبری همچنین از تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا به شدت انتقاد کرد و افزود این تحقیقات باعث ایجاد چنددستگی در کشورش شده است.

رئیس جمهور آمریکا از آن زمان در تلاش بوده است تا به نحوی بر اظهارات خود در نشست هلسینکی سرپوش بگذارد. او حتی اعلام کرد به جامعه اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارد. اما انتقاد او از پوشش خبری ناعادلانه نشست هلسینکی توسط رسانه ها و ادعاهایش مبنی بر اینکه کشورهای دیگری افزون بر روسیه نیز ممکن است در انتخابات آمریکا دخالت کرده باشند، تلاش های وی را در این باره بی اثر کرده است.

ترامپ در حالی خود را سختگیرترین رئیس جمهور آمریکا در قبال روسیه می داند که تاکنون از مسکو به دلیل دخالت (ادعایی) در انتخابات اخیر آمریکا انتقاد نکرده و توضیحی نخواسته است.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی ترامپ درباره دخالت روس‌ها در انتخابات آتی آمریکا در حمایت از دموکرات‌ها

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار