فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: در راستای کمک به محرومان و کاهش آسیب‌های اجتماعی امسال ۳۰ واحد مسکونی برای محرومان در بروجرد ساخته می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سرهنگ مجید سوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در جلسه ستاد محلات آسیب پذیر که در فرمانداری برگزار شد گفت: طبق آمار رسمی جمعیت حاشیه نشین بروجرد ۷۰هزار نفر و طبق آمار غیر رسمی این جمعیت بیش از ۱۰۰هزار نفر هستند و اگر این روند ادامه یابد روز به روز بر جمعیت حاشیه نشین اضافه خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در این ستاد مصوباتی برای رفع مشکلات مردم ساکن در این مناطق در نظر گرفته شده که بخشی از آن‌ها اجرا شده و نیاز است که تلاش برای رفع مشکلات در این محلات ادامه داشته باشد.

سوری از پایلوت سه محله در راستای اجرای این برنامه خبر داد و افزود: این طرح در سه محله اجرا شده و یکهزار خانواده محروم شناسایی شدند، اما برخی از خانواده‌ها بدسرپرست هستند و تحت پوشش هیچ یک از نهاد‌های حمایتی نیستند که تکریم کارت برای آن‌ها تهیه شده تا با داشتن این کارت بتوانند خدمات لازم را نیم بها یا رایگان دریافت کنند.

به گفته وی تاکنون ۵۰واحد مسکونی برای محرومان ساخته و بازسازی شده، ۶۰جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه شده و ۴۵۰۰بسته مواد غذایی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع و همچنین ۶۰ وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته کمک برای ترک اعتیاد معتادبن است که امسال قرار است ۳۰۰نفر از معتادین به صورت رایگان درمان و اعتیاد خود را ترک کنندکه تا کنون ۹۰نفر معرفی شده اند البته در زمان ترک سرپرست خانوار، خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ساخت ۳۰واحد مسکونی برای نیازمندان، بهسازی ۱۴۰ واحد مسکونی، تهیه ۱۲۰ جهیزیه، ۳۴۰ درمان رایگان، پرداخت تسهیلات به ۱۰۰ کارگاه، توزیع ۸۱۵۰بسته مواد غذایی، ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به ۲۵۰۰ نفر، آبرسانی به دو روستا و کمک به تحصیل ۳۵دانش آموز بازمانده از تحصیل از مهمترین برنامه‌های امسال است که در بروجرد اجرا خواهد شد.

در ادامه ایمان گودرزی معاون شهردار بروجرد گفت: اسلام آباد و علی آباد از محلات هدف هستند که ۱۰۰ هزار متر زیرسازی آماده داریم و ظرف ۱۰روز آینده آسفالت در این محلات انجام می‌شود.

در ادامه رضا آریایی فرماندار بروجرد گفت: حاشیه نشینی بر اثر بیکاری، مشکلات اقتصادی، بیکاری و فقر ایجاد شده و تنها مختص یک شهر نیست و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بیشتر است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات مختلف مانند آب، برق، آسفالت وظیفه دستگاه‌ها است که خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند و دستگاه‌ها لازم است بر روی زیر ساخت‌ها کار کنند.

به گفته وی طی سال‌های اخیر از طرفی بضاعت مالی دستگاه‌ها کاهش یافته و از سوی دیگر شهر‌ها بی رویه رشد کرده اند و بردن زیرساخت‌ها تنها کافی نیست بلکه مرمت و ترمیم آن‌ها بعد از چند سال باید صورت گیرد که هزینه آن بسیار زیاد است.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: در بروجرد خانواده‌های محروم شناسایی شده اند و با توجه به کارت‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار داده شده می‌توان در جهت ارائه خدمات و رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد.

وی بیان کرد: مدیران وقتی در بین مردم قرا می‌گیرند بهتر است صادقانه با مردم صحبت کنند چرا که وعده دادن بدون عمل کردن سبب ایجاد بی اعتمادی در بین مردم می‌شود.

آریایی با اشاره به اختلافات شورای شهر افزود: نباید مسائل و مشکلات اعضای شورا به بیرون از شورا برسد و مردم از شورا‌ها انتظار دارند در جهت خدمت و رفع مشکلات اقدام کنند، اما وجود اختلافات و مشکلات مردم را ناامید می‌کند.

انتهای پیام/د

امسال ۳۰ واحد مسکونی برای محرومان در بروجرد ساخته می‌شود

برچسب ها: بسیج ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.