شب گذشته کاروان خدام رضوی در جمع مددجویان کمیته امداد حضور یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   کاروان خدام رضوی شب گذشته در جمع دختران مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در باغ بهلگرد حضور یافتند.


با دیدن پرچم حرم رضوی ناخودآگاه اشک چشمان از گونه های حاضران جمع شد و آرزوهای خود را با در آغوش گرفتن پرچم مطرح کردند.


همچنین اجتماع رضویون شب گذشته با حضور خدام حرم رضوی در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد.


مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این اجتماع اظهار داشت: وقتی معرفت توحیدی شکل گرفت آن زمان هدف و نگرش انسان و اولویت بندی ها تغییر می کند.


حجت الاسلام سید علی اسدی با بیان اینکه رضایت خداوند متعال نخستین قدم شیرینی و حلاوت زندگی است، تصریح کرد: انسان در زندگی به دنبال سعادت و امنیت است و این دو مورد نیز با رویکرد توحیدی به دست می آید.


وی بیان کرد: در نگاه توحیدی اقتصاد، اقتصاد مولد است نه اقتصاد محدود؛ در نگاه توحیدی سه نوع معرفت به نفس، معرفت توحیدی و معرفت به نفس وجود دارد.


مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت: راه رسیدن به هدف توحیدی همان فرمایشات گهربار امام رضا(ع) در سفر به نیشابور که مهد تمدن آن زمان بوده، است که در حدیث سلسله الذهب می فرمایند کلمه «لااله الاالله» دژ مستحکمی است که هر کسی وارد این دژ مستحکم شود از آتش جهنم در امان خواهد بود.


حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه تنها شاهراه رسیدن به معرفت توحیدی، معرفت به ولایتمداری است، ادامه داد: در معرفت به نفس 6 موضوع شناخت ظرفیت ها و استعدادها، کاستی شناسی، نیازشناسی، رغبت شناسی، آرمان گرایی و واقع بینی است.


وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش پیامبراکرم(ص) دنیا بستری برای توشه ابدیت است، عنوان کرد: امام علی(ع) می فرمایند دنیا مانند بازاری است که شما عمر خود را به فروش می گذارید و در این بازار باید ببینید در فروش عمر خود چه کالایی می خرید و اگر به کمتر از بهشت عمر خود را به فروش بگذارید دچار خسران می شوید.

انتهای پیام/ک

برگزاری  اجتماع رضویون در حوزه علمیه رضویه بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.