مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در خصوص بیماری‌های پوستی و راه‌های رفع آن با سلول درمانی توضیحاتی داد.

سلول درمانی در چه مواردی از ویتیلیگو (لک و پیس) کاربرد دارد؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیشرفت دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دریچه جدیدی به روی علم پزشکی نوین گشوده است؛ در یک مطالعه تحقیقاتی که به تازگی با همکاری پژوهشگاه رویان و بیمارستان حضرت فاطمه انجام گرفت، پیوند سلول‌های پوستی سالم توانست زخم بیماران را برای ۶ ماه تا یک سال بهبود بخشد.

سلول درمانی روشی است که به کمک پزشکی نوین توانسته برخی از بیماری‌ها را درمان کند و امیدی در دل بیماران به وجود آورد؛ پژوهشگاه رویان با کمک پزشکی ترمیمی تلاش کرد با ابزارهایی مانند تجویز عوامل رشد، سلول درمانی، مهندسی بافت و پیوند عضو،  مرگ و میر ناشی از عوارض  از تخریب بافتی را کاهش دهد.

در حال حاضر بخش پوست مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان علاوه بر ارائه خدمات در بیماری ویتیلیگو و ضایعات فرورفته در صورت ( چین و چروک و اسکار آکنه) چند کارآزمایی بالینی را در دست انجام دارد.


بیشتر بخوانید: «ویتیلیگو» چیست و گریبانگیر چه کسانی می‌شود؟


امیر باجوری مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سلول درمانی در بیماری‌های پوستی اظهار کرد:  سلول درمانی کاربردهای بسیاری در بیماری‌های پوستی دارد یکی از این کارها درمان بیماری ویتیلیگو (لک و پیس) است؛   ویتیلیگو یا لک و پیس نوعی بیماری پوستی است که سلول‌های رنگدانه ساز پوست بر اثر تهاجم سیستم ایمنی خود بیمار، توانایی رنگدانه سازی را از دست داده و در نتیجه لکه‌های سفید در پوست ایجاد می‌شود.

سلول درمانی در چه مواردی از ویتیلیگو (لک و پیس) کاربرد دارد؟

شیوع بیماری ویتیلیگو چند درصد است؟

مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان بیان کرد: شیوع بیماری ویتیلیگو در ایران حدود یک درصد است و درمان قطعی ندارد، با اینحال می‌توان پیشرفت بیماری را کنترل کرد؛ از درمان‌های رایج این بیماری می‌توان پمادهای موضعی، قرص‌های سرکوب ایمنی، نور درمانی و لیزر اگزایمر را نام برد، سلول درمانی به عنوان یک روش نوین تحقیقاتی و درمانی از حدود 30 سال قبل در دنیا و از سال ۱۳۸۷ در پژوهشگاه رویان آغاز گردید و تاکنون بیش از دو هزار بیمار در این مرکز تحت درمان قرار گرفته‌اند.

باجوری ادامه داد: در این روش، نمونه پوستی کوچکی از ناحیه سالم بیمار برداشته و به آزمایشگاه منتقل می‌شود؛ در آزمایشگاه، سلول‌های رنگدانه ساز پوست جدا شده و سپس این سلول‌ها به نواحی ویتیلیگو بیمار پیوند داده می‌شوند، تحقیقات نشان داده است که پیوند سلول‌های رنگدانه نسبت به روش‌های دیگر موثرتر و خطر و عوارض کمتری دارد، میزان موفقیت این روش در افراد مختلف و نواحی مختلف بدن متفاوت و   حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد است.


بیشتر بخوانید: کورسوی امید برای بیماران مبتلا به ALS/ بلا‌هایی که این بیماری بر سر افراد می‌آورد


سلول درمانی در چه مواردی از ویتیلیگو (لک و پیس) کاربرد دارد؟

 وی تشریح کرد: سلول درمانی در بیماران مبتلا به ویتیلیگو از هر نوع آن (قطعه‌ای، منطقه‌ای یا عمومی) که بیماری آنها به اثبات رسیده باشد، بیماران بالای ۱۲ سال،  افرادی که بیماری آنها حداقل به مدت یک سال ثابت باقی مانده باشد، افرادی که حداقل طی شش ماه قبل از مراجعه، داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی دریافت نکرده اند و  بیمارانی که در دوره بارداری یا شیردهی نباشند، کاربرد دارد.

 سلول درمانی و جوانسازی پوست

مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان بیان کرد: زمانی که ساخت کلاژن در پوست کاهش یا دچار اختلال می‌شود، چین و چروک یا اسکار آکنه به وجود می‌آید؛ سلول‌های فیبروبلاست مهمترین سلول کلاژن سازی پوست هستند که در جریان پیری یا آکنه، تعداد و توان سلول‌ها کاهش می‌یابد، تحقیقات نشان داده است تزریق سلول‌های فیبروبلاست کشت داده شده به پوست می‌تواند روند پیری را متوقف و اثرات ماندگارتری نسبت به روش‌های متداول داشته باشد.

سلول درمانی در چه مواردی از ویتیلیگو (لک و پیس) کاربرد دارد؟

باجوری اظهار کرد: تزریق سلول‌های فیبروبلاست به منظور جوانسازی پوست اولین بار در سال ۱۹۹۵ در آمریکا معرفی شد و طبق آمار تا سال ۲۰۰۱ در آمریکا هفت هزار مورد و در انگلیس پنج هزار مورد پیوند فیبروبلاست انجام شد؛ از سال ۲۰۰۱، چندین طرح تحقیقاتی تحت نظارت سازمان FDA و به منظور اثبات بی‌خطری و تاثیر این روش طراحی و اجرا شده  است که در نهایت منجر به تاییدیه FDA آمریکا در سال ۲۰۱۱ شد.

وی افزود: تزریق سلول‌های فیبروبلاست در ایران از حدود ۱۰ سال پیش توسط پژوهشگاه رویان و دانشگاه اصفهان آغاز شد که مطالعات مختلف بالینی بیانگر موفقیت پیوند این سلول‌ها در بیماران بود؛ تحقیقات نشان داد پیوند سلول‌های فیبروبلاست برخلاف روش‌های متداول، عوارض جانبی خاصی نداشته و ماندگاری بالاتری دارد و طی یک فرایند طبیعی به جوانسازی پوست کمک می‌کند، از طرف دیگر، چون از سلول‌های فیبروبلاست خود شخص برای درمان استفاده می‌شود، برخالف پرکننده‌هایی که به صورت صنعتی و از منشا غیر انسانی تهیه می‌شوند، واکنش‌های حساسیتی در آن وجود ندارد.

سلول درمانی در چه مواردی از ویتیلیگو (لک و پیس) کاربرد دارد؟

مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان ادامه داد: در این روش ابتدا نمونه کوچک پوستی از ناحیه پشت گوش برداشته می‌شوند، سپس  سلول‌های فیبروبلاست خود فرد جداسازی، تکثیر و در پایان به مناطق چین و چروک یا اسکار آکنه تزریق خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بیم و امید پشت درهای بسته رویان


آیا سلول درمانی می تواند به صدمات ورزشی کمک کند؟

وی در خصوص اثرات سلول درمانی در صدمات ورزشی، بیان کرد: جایی که دو یا چند استخوان را به هم متصل و زمینه حرکت آنها را فراهم می‌کند ممکن است به دنبال صدمات ورزشی دچار التهاب، از بین رفتن مایع بین سلولی  یا سلول‌های آن و در نتیجه آرتروز شود؛ بیماران گاهی دردهای مزمن مفصلی دارند که به هیچ درمانی پاسخ نمی‌دهد.

 مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان تشریح کرد: پیوند سلول‌های بنیادی دریچه‌ای نو برای درمان دردهای مزمن مفصلی ناشی از صدمات ورزشی گشوده است؛ تحقیقات متعدد نشان داده است سلول‌های بنیادی مزانشیمی با خواص ضدالتهابی خود می‌توانند آسیب مفصلی را کنترل کنند، تاکنون‌ ورزشکاران زیادی تحت پیوند سلول قرار گرفته‌اند از جمله می‌توان به کریستیانو رونالدو، رافائل نادال و کریس جانسون اشاره کرد.

سلول درمانی در چه مواردی از ویتیلیگو (لک و پیس) کاربرد دارد؟

مدیر درمان مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان بیان کرد: پیشرفت دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دریچه جدیدی به روی علم پزشکی نوین گشوده است؛ در سال ۲۰۰۵ پیوند سلول‌های پوستی فرد سالم به بیماران پروانه‌ای مورد توجه قرارگرفت، در یک مطالعه تحقیقاتی که به تازگی با همکاری پژوهشگاه رویان و بیمارستان حضرت فاطمه انجام گرفت، پیوند سلول‌های پوستی سالم توانست زخم بیماران را برای ۶ ماه تا یکسال بهبود بخشد.


بیشتر بخوانید: 6 هزار زوج نابارور سالیانه در پژوهشگاه رویان درمان می‌شوند


باجوری گفت: در سال ۲۰۰۶ ژن درمانی برای بیماری پروانه‌ای معرفی شد، در این روش یک نمونه کوچک پوستی از خود بیمار گرفته می‌شود و پس از تکثیر سلول‌ها و اصلاح ژن معیوب مجددا سلول‌ها به بیمار پیوند خواهند شد؛ اخیرا چند بیمار پروانه‌ای با همکاری دانشگاه‌های ایتالیا و آلمان با این روش درمان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۱
در انتظار بررسی: ۲۵
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۰:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام دوستان منم همین بیماری رو دارم الاپ حدود ۹ماه هست مه زیر نطر دکتر حسینی شیراز هستم داروهایی که استفاده میکنم خیلی خوب هستن و تقریبا ۶۰درصد از بیماریم برطرف شده ادرسشون رو میتوتید داخل گوگل سرچ کنید ..ان شالله که شما هم برید و نتیجه بگیرید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام..۳۵سالمه..ساکن شهسوارم..منم‌چن‌سالی‌ب‌این‌‌بیماری‌درگیر‌شدم.کاملا
.درکتون میکنم.چون فقط کسانی ک ب این بیماری مبتلا هستندهمدیگه رو درک میکنن..از یه سری دوستان متاسفم ک میگن کاش سرطان می گرفتیم توروخدا‌ این حرفو نزنین..
...میگن علم پیشرفت کرده دروغه....دوستان توکلتون فقط ب خدا باشه چون فقط اون میتونه درمان کنه......البته ناشکرهم نباشیم..همین ک نفسی میکشم باید شکرگزارباشیم...شماروبخدا‌اگه‌هرجارفتین‌نتیجه‌گرفتین بخدا‌ماخوشحال میشم .فقط‌خواهشا‌ادرس دکتر.نوع‌پماد‌روبنویسید..میدونید‌چقدرثواب‌میکنید.این‌ثواب‌شما‌ازکربلا‌.حاج‌بیشتره....ارزوی‌شفای تمام بیماران..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان پسرمن ۹سالشه از۴سالگی این بیماری روگرفت تاشش سالگی نفهمیدیم دوتالک بودبعدبیشترشد بردیم دکترتهران دارودادلکه هارفتن ولی بعد۶ماه دوباره برگشتن دوباره بردیم مشهددکتردارودا دخداروشکرالان دوساله لکه اوش ازبین رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام منم بیماری لک وپیس دارم چطوربایددرمان کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
من پسر ۲۵ساله دارم که به بیماری لک وپیس دچار شده میخواستم برای درمان ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
چطور میتونم لک ویس و ازبین ببرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام
من۱۷سالمه و وحدودا۱۰ساله که به این بیماری مبتلام خیلی دکتررفتم هردکتری میرفتم به مدت خوب میشد دیکه تاثیرنداشت یا اصلا هیچ تغییری نمیورد الان این بیماری همه بدنموگرفته کم کم دیگه دلره رومدهامم تاثیرمیزاره خیلی ناراحت کنندس اصلااحساس خوبی ندارم
خیلی میترسم ازایندم پیش یه دکتریم رفتم که گفت بیماریم درمان نداره وهمینطوری پیشرفت میکنه
خیلی ناامیدکنندس بااینکه این همه علم پیش رفت کرده ولی هنوزهیچ درمانی براای این بیماری نیست
حاظربودم سرطان ددشته باشم یامیمردم یاخوب میشدم تااخرعمرم عذاب نمیکشدم
Iran (Islamic Republic of)
‌.
۰۹:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۱۷ سوالمه و تقریبا ۱۰ ساله این بیماری نحص رو بدوش میکشم و با توجه به اینکه درمان نداره نخواستم پول و وقتم رو الکی برای دکتر رفتن هزینه کنم . ففط اینو بگم که تو این مدت من همیشه حدود دو ماه که بیماریو دارم و لکه ها وجود دارن بعدش تقریبا یه چهار پنج ماهی از بین میرن و دفعه بعد قوی تر ظاهر میشن و این درمانیم که ازش حرف میزنن کاملا بیخود و دوباره بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۵۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلام.من سی و یک سالمه از سه سالگی درگیر لکه و پیس بودم تو کوکی دکتر رفتم و صورتم کامل برطرف شو فقط روی پاهام ثابت موند اما متاسفانه دو سال پیش وقتی باردار شدم به شدت لکه ها تو بدنم زیاد شدمن.اول طب سنتی پیش رفتم ولی جواب نگرفتم تازگی شروع به درمان شیمایی کردم.فقط خدا میتونه کمکمون کنه...توکل برخدا
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۳:۴۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
حتما حتما از نظر کم کاری تیروئید و ویتامین دی و آهن خون چکاپ بشین که خیلی خیلی تو گسترشش تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام
به هیج وجه این حرف اساس علمی ندارد که این بیماری قابل درمان نیست، لطفا دوستان عزیزی که به این بیماری مبتلا هستند را نا امید نکنید. قطعا درمان میشه فقط یکم زمان بر هست.
رعایت یکسری نکات فوق العاده ضروری است:
- برای این بیماری استرس و فشار روحی روانی مثل سم هست و هرچه از استرس دوری کنید پاسخ به داروها و بهبودی موفق تر است.
-بیشتر متخصصین پوست برای درمان این بیماری یکسری نسخه مشخص خواهند داد که بسته به اینکه کجای بدن درگیر باشد و اینکه چه مدت مبتلا شده اید نسخه ها متفاوت خواهد بود. پس دلیل بهبودی یک فرد نسبت به یک فرد دیگر فقط به خاطر دکتر خوب نمی تواند باشد. به هر متخصصی مراجعه کردید کافی است که روند درمان را ادامه بدید.
- هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید قطعا درمان موفقی خواهد داشت.
-پس از شروع درمان خیالتون راحت باشه که تا چند ماه دیگه شما کاملا درمان شده اید (این اعتماد به نفس و تلقین هرکسی حین شروع درمان داشته باشد مطمن باشید موفق خواهد شد)
- بعد از شروع درمان بیخیال باشید و تصورتون این باشه که جای زخم هست و به مرور حذف خواهد شد.
-در اینده ای نزدیک درمان سریعتر و مطمن تر آن قطعا خواهد اومد.
- برای اینکه سیستم ایمنی به سیستم عصبی و حرکتی شما واکنش نداده و شما مبتلا به MS و مجبور به نشتستن روی ویلچر شنده اید خداروشکر کنید که پوست شما هدف قرار گرفته و قابل درمان هست.
به امید سلامتی همه شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام اغا یه زنگم بزن اگر مریضی ویتییلیگو شفا میشه
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۰:۵۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
سلام
من دختریم ۱۶ ساله که از ۶ سالگی این بیماری رو داشتم تا الان اما خدا رو شکر الان کل بدنم بهبود پیدا کرده البته از اول هم من پیشگیری کردم و بدنم تا حد خیلی کمی از اول لک داشت و زیاد نبود با تو کل به خدا تو نستم بیماری رو شکست بدم
من تحت نظر دکترم و دارو هاییی که تجویز کرد خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
مریم محمدی
۱۲:۳۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
چه داروهای رو براتون تجویز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ل ‌_میم
۲۲:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام من یه پسر ۲۰ ساله دارم که این بیماری رو گرفته و اصلا حاضر نیست که دکتر ببرمش میگه درمان نداره ومن باید خودمو بکوشم هیجا نمیره خیلی عذاب میکشم تو رو خدا به من بگید چیکار کنم پیش چه دکتری ببرمش البته اگه بیاد خواهش میکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام
به هیج وجه این حرف اساس علمی ندارد که این بیماری قابل درمان نیست، لطفا دوستان عزیزی که به این بیماری مبتلا هستند را نا امید نکنید. قطعا درمان میشه فقط یکم زمان بر هست.
رعایت یکسری نکات فوق العاده ضروری است:
- برای این بیماری استرس و فشار روحی روانی مثل سم هست و هرچه از استرس دوری کنید پاسخ به داروها و بهبودی موفق تر است.
-بیشتر متخصصین پوست برای درمان این بیماری یکسری نسخه مشخص خواهند داد که بسته به اینکه کجای بدن درگیر باشد و اینکه چه مدت مبتلا شده اید نسخه ها متفاوت خواهد بود. پس دلیل بهبودی یک فرد نسبت به یک فرد دیگر فقط به خاطر دکتر خوب نمی تواند باشد. به هر متخصصی مراجعه کردید کافی است که روند درمان را ادامه بدید.
- هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید قطعا درمان موفقی خواهد داشت.
-پس از شروع درمان خیالتون راحت باشه که تا چند ماه دیگه شما کاملا درمان شده اید (این اعتماد به نفس و تلقین هرکسی حین شروع درمان داشته باشد مطمن باشید موفق خواهد شد)
- بعد از شروع درمان بیخیال باشید و تصورتون این باشه که جای زخم هست و به مرور حذف خواهد شد.
-در اینده ای نزدیک درمان سریعتر و مطمن تر آن قطعا خواهد اومد.
- برای اینکه سیستم ایمنی به سیستم عصبی و حرکتی شما واکنش نداده و شما مبتلا به MS و مجبور به نشتستن روی ویلچر شنده اید خداروشکر کنید که پوست شما هدف قرار گرفته و قابل درمان هست.
به امید سلامتی همه شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام
اول اینکه این بیماری درمان دارد و فقط یکم نیاز به زمان و دوری از استرس هست و قطعا درمان می شود. دو اینکه مهم نیست پیش کدوم دکتر فقط هر چه سریعتر پیش یک متخصص پوست ببرید. چون معمولا همه نسخه ها یک طیف محدود دارند که همه متخصصین پوست و حتی مبتلایان به آن اشراف دارند. فقط لازم هست سریع اقدام کنید هرچه سریعتر به متخصص مراجعه کنید سریعتر درمان می شود.
اگر هم حاضر نشد به دکتر مراجعه کند از قسمت هایی که درگیر هست عکس بگیرد و خودتون به یک متخصص پوست مراجعه کنید یا اینکه از طریق متخصصینی که در سایت های انلاین فعالیت دارند مثل اسنپ دکتر، زوپ و ... می تونید اقدام کنید. فقط اطلاعاتی که برای متخصص لازم هست: مدت زمانی که مبتلا شده- کدوم قسمت های بدن درگیر هستند- سن و جنسیت بیمار- سابقه بیماری در خانواده- عکس از قسمت های مبتلا
قطعا درمان خواهد شد فقط باید مرتب نسخه ها رو اجرا کنید بعد چند ماه بهبودی رو میبینید.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۸:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان منم درگیراین بیماری هستم خیلی دارواستفاده کردم نتیجه نگرفتم الان از برنزه کننده استفاده میکنم باعث میشه لکها ب چشم نیاد و تابلو نباشه شما هم میتونین استفاده کنین و اعصابتون یکم اروم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان بیماری لک وپیس یا ویتیلیگو چند نوع داره که دکتر تشخیص میده یه نوعش خوب میشه ولی یه نوعش کنترل میشه که نوع حادش است من الان۱۴ سال دچار این بیماریم فعلن درمان نداره اگه درمان داشت واسه خدمت سربازی معافیت نمیدادن ولی دارو برا کنترل کردنش هست فعلن کنترل کنید تا داروش بیا علم روز به روز داره پیشرفت میکنه به زودی درمان میشید به هیچ وجه زیر نور آفتاب ناایستیدباعث تشدید بیماری میشه از هیچ گونه رژیم غذایی سالمی هم پرهیز نکنید همه غذاهای سالم رو استفاده کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام من ۶ساله این بیماری رو به دوش دارم و میفهمم و درک میکنم که هیچکس جز خودمون از حالمون خبر نداره من فقط خواستم بگم نا امید نشید من خودم با دارو هایی که دکترم برام تجویز کرده شکر خدا همه رفع شده و لکی ندارم امیدوارم شما هم همینطور بیماریتون مثل من رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام پیش کدوم دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام.من۲۴سالمه حدود ۱۰ساله این بیماریو دارم لطفا اگر کسی بهبود یافته یا درمان داره میشه به ما هم بگین ترخدا هیچ کس غیراز ما مبتلا به این بیماری نمیفهمه چه عذابی میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۷:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام منم از ۶ سالگی دچار این بیماریم و هیچکس جز خودمون رنجی که میکشیم رو نمی فهمه اما طی این همه درمانی که داشتم حتی یک بار هم دارو هامو عقب ننداختم و مصرف کردم و شکر خدا همه لک هام رفت و دیگه ندارم خواستم کمکی کرده باشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام من ۱۶ سالمه و از ۶ سالگی این بیماری رو دارم و به طور مداوم پی گیر داروهای این بیماریم هستم فقط خواستم بگم ناامید نشید و خدا رو فراموش نکنید ماهایی که این همه به دکترا مراجعه کردیم این دکتراهم خودشون بنده این خدان هر کدوم از این دکتر همه شون یه دارویی که برا ما تجویز میکنن ولی من تحت نظر دکترم همه لک و پیست های بدنم رفتن و دیگر لکی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
Negar
۲۳:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من چند ساله این بیماری رو دارم هر دکتری و هر روشی هم امتحان کردم جواب نگرفتم تازگیا یه دکتر هس دارو ترکیبی درست میکنه ازاون یه ماهه استفاده میکنم خیلی خوب لایه برداری میکنه و پوست جدید نمایان میشه اگه کامل جواب گرفتم حتما برا شماهم آدرس میدم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۰:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام بهتره به مردم دروغ نگید که درمانی به اسم سلول درمانی در رویان وجود داره و به بیماران ناراحتی و هزینه بیشتر تحمیل نکنید من سه سال تحت نظر پزشک معروف رویان بودم و گفتن اگه بیماریت یکسال ثابت باشه سلول درمانی رو شروع میکنیم هردفعه مثل دکتر های دیگه دارو میدادند , بیماریم از قبل مراجعه هم پیشرفت نداشت،و بازهم پیشرفتی نداشت ،در آخر گفتند وقتی با دارو درمان نمیشه پس با سلول درمانی هم درمان نمیشه ،میخواستم بگم اگه با دارو درمان میشد چه لزومی به مراجعه بنده بود !!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی تهران
۲۲:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام ..دوستان امیدوارم این روش درمانی که بهتون میگم کارساز باشه ..برای من که خوب بود ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام من ۲۱ سالمه و نزدیک ۶ ساله که این بیماری رو دارم الانم در حال رشد میخوام بمیرم دیگه خسته شدم روی دست و پاهام در حال رشده و روز به روز داره اضافه تر میشه جنوب کرمان زندگی میکنم ترو خدا اگه دارویی چیزی داره بگین
Germany
محمد دستجردی
۲۲:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
همدان شهرستان لالجین
Iran (Islamic Republic of)
خسرو چاوشی
۰۲:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام لطفا غذای مانند فسفود.دوغ.ماست.ماهی.نخورید.غذای گرم بخورید صبح یه قاشق عسل چای خوری با اب ولرم قاطی کنین میل کنید در ضمن پیسی یا ویتیلگو یه بیماری کبدی هس درمان میشه کمتر جلو اینه برید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی۰۹۳۶۴۲۷۷۷۶۱
۰۳:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام دوستان
من دو دکتر رفتم که هر دو شیراز هستن، پروفسور سلمانپور و دکتر سید حسن حسینی (شیراز)
درمان هر دورو تا به اخر ادامه ندادم ، البته درمان دکتر حسینی عالی بود و داشت نتیجه میداد که به دلیل کرونا و محل کارم که بیمارستانه ، نتونستم داروهامو ادامه بدم.
شماره ی تماس و ادرس دکتر توی اینترنت قابل سرچه

داروهایی که دادن بهم :
آمپول تتراکوزاکتاید ال آ (هر ۱۵ روز یک عدد)
کپسول پابا (ظهر و شب)
پماد ساختنی کلوبتازول ۵۰ درصد(ظهر و شب) این پماد بصورت دست ساز درست میشد و حالت لسیون داره، داروخانه ی توحید زیر مطب دکتر حسینی آماده میکنن
فولیک اسید ۵ (هر شب)

دوستان یه پیشنهاد ، قبل از شروع دوره ی دارو ، یه متخصص طبع شناسی سنتی برید که طبعتون رو نرمال کنه و بعدش شروع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من دختری 18ساله هستم که 9ساله این مریضی با منه هرچه هم دکتر رفتم جواب نمیده.خیلی سخته... ام کسی به فکر ما نیست که تو دلمون چی میگذره واقعاا اگه درمان داره به ما مریضی ها هم خبر بدین .توروخداا جواب مارو هم بدست. خیلی سخته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشی من چندین سال است که مبتلا به این بیماری شدم رفته بودم پیش دکتر گفته هیچ درمان وجود ندارد من میتونم از این روش استفاده میکنم واقعا یه درد خیلی سختی است لطفا به ما راهنمایی کنید خداپناه شهرستان پارس اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام ۲ ساله میشه این بیماری گرفتم ک دور چشام ودست و آرنج هم سفید شده تورو خدا اگه درمان داره بگید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۱:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
با کرم بتازونیت میتونی لکه هارو از بین ببری فقط بدور چشمت بزنی کرمی هم نیست که عوارض داشته باشه واس منم بهبود پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
کسی میدونه درمان باسلولهای بنیادی همون سلول دروانیه که قبلا انجام میشد یا درمان جدیدیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۱۸ سالمه ازسن ۱۴ سالگی این بیماری رو گرفتم الان دوسال ازدواج کردم خیلی برام خستع پیش خانواده شوهرم
ازخجالت آب میشم توروخدا از درمان داره بگید اگه نداره هم بگید ماوقتمون الکی صرف نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
داره عزیزم نگران نباش فقط بایددنباله درمانش بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
تو روخدا بهم بگین ایا این بیماری درمان داره یا نه اخه من تعجب میکنم این همه علم پیشرفت کرده این بیماری که چیزی نیست بعضی موقع ها فکر میکنم خدا منو ول کرده به حال خودم اونم تو جوونیم تو 17سالگیم که بهش نیاز دارم مگه من چیکار کردم که باید اینطوری بشم بخدا به سزطان راضی بودم تا این بیماری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
درمان داره خیلیا خوب شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
سلام کسی هست که بیماری پیسی اون به جنین و نوزادش منتقل بشه . اگ میدونیدبگید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
قاسم از زنجان
۰۱:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نه نمگیره من دوتا بچه دارم سرایت نکرده بیست هشت ساله دارم بچه ام 13 سالشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام 24سالمه چند سالی هست چند تا لک کوچک داشتم ولی الان کمی دور لبم گرفته از شوهرم خجالت میکشم همش به خدا میگم اگه میخوای بیشتر بشه منو بکش اگه صورتم پر بشه من کجا برم از خجالت خیلی غصه میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
اگه کسی دچار بیماری پوستی برص است می تواند باروش نور درمانی نتیجه بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام من پسر ۹ ساله دارم مادرزادی خال بی رنگ رو صورتش داره . و پزشکان می گویند رنگدانه پوستش تشکیل نشده.
ایا درمانز داره؟
Iran (Islamic Republic of)
نگین شهدادی
۰۸:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام پیسی سفید سفید روی پوست پا ۱۲ سالم هنوز خوب نشدم روز به روز زیاد تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام کسی اینکارو نکنه بدتر میشه من انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا سلطانیان
۰۱:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام ۵۳ سالمه و تمام دکترهای ایران .دوبی حتی اروپا رو رفتم و بیماری پیسیم درمان نشده تو رو خدا پول هاتون رو خرج نکنید فقط قهوه گانودرما برای تقویت سیستم بدن خوبه که متوقفش میکنه ۴۰ سال هم هس این لیماری با منه
Iran (Islamic Republic of)
زهرارضایی
۱۳:۴۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
واقعا درمان نداره
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۶:۳۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
من چهارده سالمه دوسال این بیماری دارم به دکتر مراجعه کردم با محلول ها وپماد های ک بهم داد هنوز پیشرفت نکردن روی انگشتام دکتر خوبیه با داروهاش میتونه پیشگیری کرد ولی لکه ها از بین نمیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من بیمار لک و پیس هستم که پیوند سلولی در مرکز رویان انجام دادم لطفا دوستان کسی این کار نکنه جاهای که سلول سالم هست و از اونجا برداشت میکنن برای تکثیر هم التهاب پیدا کرد و نه فقط خوب نشدم بلکه جای برداشت هم لک ایجاد شد لطفا لطفا دوستان هم وقتتون از دست میدید هم باعث تشدید بیماری میشه
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۰۸:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من به ویتیلیگو دچار شدم چه باید بکنم از این دکتر های پوست که اینقدر گرون برم دکتر بهتر یا تو خونه بهم میگید چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام من 45سالمه از 8سالگی دچار این بیماری شدم دکترای زیادی رفتم ولی درمان نشدم چون هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نکردن روحیتونا از دست ندید فقط توکل به خدا کنید خودش بیماری را داده خودشم درمان میکنه الکی هرینه نکنید من تجربه کردم انشاالله خدا خودش شفا بده همه بیماران عزیزرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من از یک سالگی به این بیماری مبتلا شدم به خاطر اینکه من هفت ماهه به دنیا اومدم تا حالا خیلی پوستم بهتر شده ولی هنوز لکه داره با استفاده زیاد پاماد در ۱۵ سال تازه فقط صورتم یک دست شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام به همه ببماران پیسی.....
من این بیماری رو دارم.....

یه خانم دکتر کرمان رفتم یه چندتا دارو داد.... ازهمه مهمتر پماد تکریل 1....
بعدزا سه ماه جواب داد..... صبح وشب میزدم..... امتحان کنید..... حتما جواب میده مخصوصا روی بدن..... دست وپا دیرتر جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۰۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام من هم به این بیماری مبتلاشدم میشه اسم داروبگی وادرس دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
میشه ادرسو به منم بدی یا شماره تلفنشونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
س اگه درمانی داره بگید منم دخترم از ۶ سالگی اینجوری شدم الانم ۱۲ سالمه بگید لطفا اگه درمانی داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اقا راسته یه سوزن هستش که وقتی میزنی تمام بدنت سفیدمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام پماد یا سوزن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شربت سکنجبین بگیرد بخوریدروزی دو قاشق ناشتا سردی جات هم نخورید مثل ماست ماهی عدس نتیجه میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم به این بیماری دچار هستم حدود 5 سالشه الان 16 سالم هست قبلا پیشه ی دکتر میرفتم شیراز خیلی خوب بود عالی بود، ولی به دلیل ی مشکل دیگه نتونستم ادامه بدم، ولی اگه برید اونجا و ادامه بدین حتما نتیجه میگیره، دکتر سلمان پور
United States of America
منا
۲۳:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
امشب شب قدره . از صمیم قلبم از خدا میخوام به حق همین شب عزیز ،تک تک شما عزیزان و تمام دوستانی که تو سراسر دنیا این بیماری رو دارن شفای عاجل بده و همین امشب هممون از شر این بیماری خلاص بشیم . خدایا قسمت میدم به حق همین شب عزیز، قسمت میدم به قلب مهربون تک تک فرستاده هات ناامیدمون نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید میشه توروخدا یک داروهم برای دورچشم هاای بدین لک پیسی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ، دوستی که گفته تو شبستر رفته دکتر و بیماریش خوب شده خواهشا" اسم دکترو بگه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من پسرم ۲ونیمشه که جدیدن ب این بیماری مبتلا شده این سه ماه خواهش میکنم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
داود کنی
۲۳:۲۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید بیماری ویتیلیگوخفیف دور چشم درمان دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۲۳:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ببخشید من این بیماری رو دارم بطوری که حتی موژه هام هم سفید شده وخیلی دکتر رفتم وحتی سلول درمانی هم انجام دادم می خواستم ببینم دیگه چه کار کنم وخیلی از این موضوع ناراحتم . ممنون میشم اگه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
ببخشید گیاه غازیاغی و چطور مصرف کردین تاثیر داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
بتامتازون بزنید
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۲۳:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من مدت ۱۵ سال پیس داشتم خیلی کرم وضدآفتاب استفاده کردم فقط چیزی ک برام مفیدبود اولااعتمادبنفسم روازدست ندادم دوما ..کرم دارویی خیلی استفاده کردم الان هم کرم خاویار ک ماهواره تبلیغ کرده ودعا ومناجات که اگرخدابخواداین کرم خوبم می کنه .وووووخدادوست داره منو دراین حال ببینه که چقققققدردوسش دارم ...وفکرمثبت ونذرونیاز خداشاهده که دردم متوقف شد ویک روزدرمیان حمام میرم وصابون ضدخشک ..چون پوستم خشکه واصلانمیذارم خشک بمونه واگرشماهاپوست چرب دارین ضابون مخصوصش ودعا من سه فرزنددارم باهمین روش همشون سروسامان دادم وشخصیت خودم روحفظ کردم ...الان کم نیاوردم ...حتی خواهرهام میگن ماشاال...ب پشتکارت ...من بادعا،پیشرفتش روقطع کردم وباکرمهای خارجی ‌‌.‌۱۵ساله دارم مداوامی کنم یعنی می پوشونم ...اول هرنیم ساعت جلوی آینه بود .ولی الان دوسه ساعت هم جلوی آینه نیازندارم برم ..فقط قوی باشین .دعا .وپشتکار باورکنید ازمابدترها مثل معلولین که تاآخرعمر این مشکل دارن ولی ما ن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام منم دخترم 12ساله که مبتلا به این بیماری هست هرچه صریح تر مراجعه به دکتر کنید زودتر جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سلام من این بیماری رادارم بادم کردن گیاه غازیاغی هرروزاین بیماری به مقدارقابل توجهی درمان می شودپس ازسه هفته پس ازاستفاده نتیجه اش رامی بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
صورتتو شستی یا خوردی
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام، من از ۹سالگی درگیر این بیماریم الان ۱۹ سالمه اصلا ناامید نشید و روحیتون رو حفظ کنید من رو زانوها و آرنجم دوتا لکه هست که از اون زمان تا الان خدارو صدمرتبه شکر ثابت مونده،اصلا امیدم رو از دست ندادم و تونستم بهترین دانشگاه کشور ادامه تحصیل بدم، وقتی یازده سالم بود دکتر جوابم کرد منم هم دیگه اصلا سراغش نرفتم درسته محدودیت هایی داره به خصوص برا ازدواج،ولی ناامید نشید و اینکه بی توجهی به بیماری و امید به خداوند بهترین راه درمانه به نظر من.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
من‌حدود‌دوازده‌سالگی‌این‌بیماری‌برص‌رو‌گرفتم‌ودو‌سه‌بار‌به‌دکتر‌مراجعه‌کردم‌خوب‌نشدم‌هر‌دوسال‌یبار‌لکها‌زیاد‌میشه‌‌‌‌الان‌بازم‌تازگیها‌یه‌لک‌دیگه‌در‌اوردم‌‌دیه‌اومیدم‌به‌خداست‌خوب‌بشم‌‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من دو ساله درگیرشم یک سال دنبال دکتر و قرص وکرم بودم نتیجه نگرفتم اما به پیشنهاد دکترم با نوردرمانی آشنا شدم که در بیمارستان رازی در تهران هست الان حدود هشت ماهه که از شهرستان میرم اونجا و بیماریم هم بیشتر از نصفش خوب شده روحیمم خوب شده...
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۲۱:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
اردبیل دکتر علیرضا محبی پور دکتر پوست و مو خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۲۱:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام‌من اولش لک رو بدنم افتاد نمیدونستم رفتم دکتر اردبیل خیلی خوبه الان ۶ ماهه رفتم هم به ادم روحیه میده هم تاثیراش زیاده اندازشم کوچک تر شده
Australia
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام خواهشن اگه کسی میدونه راه درمانشوبه ماهم بگه دیگه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
آرتی
۲۰:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
من حدود ۵ با ۶ ماه میشد که ب بیماری ویتیلیگو مبتلا شدم و فقط یه لکه کوچیک کنار چشمم بود رفتم بیمارستان راضی تهران پیش دکتر ارغوان عزیزپور به من دو تا پماد داد یکیش رو باید هر روز روزی دو بار استفاده کنم که اسمش مدوپروک 1/0درصد یکیشم فقط پنج شنبه جمعه فقط موقعه خواب باید بزنم که اسمش تریامسینولون _عماد هست دو ماه استفاده کردم و کاملا خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
حامد موسوی
۱۶:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
اشخاصی که کمبود شخصیت دارند، از صمیم قلب برای شما متاسف هستم. امیدوارم راه درمان برای این بیماری پیدا بشه.
چه اصراریه که دوست دارید بقیه رو ناامید کنید ؟؟؟؟
یا اینکه یه عده‌ایی رو بزارید سرکار ؟؟
دوستان عزیزی که مشکل پوستی رو دارن ، یه نمونه‌ی بارز رو به یادتون میارم . چند وقت پیش برنامه‌ی عصر جدید ، یه خانومی بود میگفت تمام بدنش پر از لکه بود ، ولی مشکلش کاملا برطرف شده بود . . .
ذهن و روان خودتون رو با حرفهای پوچ و انرژی منفی دیگران
خراب نکنید.
مطمئن باشید مشکل شما حل میشه. . . یک مشکل رو تبدیل به چند مشکل نکنید. . .
اون روزی که مشکل شما بر طرف شد، قول بدید بگید فلانی راست میگفت. . به امید حال خوش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تو رو خدا یا نگید کجا رفتید و بهبودی پیدا کردین. یا اگه میگین درست بگید رفتم مثلا شیراز پیش فلان دکتر توی فلان خیابون اینقد زمان برد و بهتر شدم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام اقای تیموری ادرس و اسم دکتر را میشه لطف کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام من۱۴ سالمه و۸ساله که به این بیماری مبتلا شدم وتوشهرستان زندگی میکنیم ۳۰۰جلسه نوردرمانی انجام دادم یه مدت کمتر شد ولی پنج ماهه که دیگه نمیرم داره بیشتر میشه علاوه براین پوستمم تیره کرده پمادهای تاکرولیموس،مگاکورت،دروبین،ویتیکس.قرصهاییکه استفاده کردم زینک،ویتامین دی.دیدم نتیجه ای ندارن به خدا روزدم ۹بار چهله عاشوراگرفتم ۶بار چهله توسل دوبار چهله حدیث کسا. حس میکنم خدا دیگه دوسم نداره که صدامونمیشنوه ولی یه بار توقرآن خوندم خدافرموده بود خودم این لکه هارودادم خودمم میگیرم من فقط بااین لکه ها امتحان میکنم بنده هامو.خونوادم خیلی قصه مو میخورن بابام خیلی سعی کرده که که خوبم کنه ولی نتیجه ای نداشته یه بارم رفتم پیش دکتری نا امیدم گردو گفت این بیماری اصلا درمان نداره وباید خودش متوقف بشه .دوستان هممون یه مشکل داریم بیاین هممون دعا کنیم که یه درمان پیدا بشه.به منم دعا کنین برم امام رضا برا شفای شماوخودم دعا کنم
Australia
امیر طاهری
۱۸:۳۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
من هم ۸۷ % از بدنم سفید شده فقط مونده دست و صورتم.پولتون رو هدر ندهید.هیچ راه غلامی نیست.جز سفید شدن پوست.که میگن آمپول هستش که کل بدن سفید بشه.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۴۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
پیسی درمان دارد یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
من هشت ساله بیمارم ترو خدا اگه جایی رو سراغ دارین بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
من هم شوهرم الان ۳سال میشه به این بیماری مبتلا شده ودر عرض ۱سال خیلی پیشرفت کرده لیزر درمانی کرده اصلا تاثیری نداشت الان هم داره قارچ گانودرما و سبوس برنج قهوهای مصرف میکنه در ضمن تو آفتاب که میره خیلی شدیدتر میشه نور خورشید خیلی تشدید میکنه این بیماری رو به امید شفای همه ی بیماران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
تو را خدا میشه ادرس دکتر را بگینس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان لطفا نا امید نشین من پزشک نیستم ولی تونستم دوستمو درمان کنم ، اولین راهش اینه که به اعصابتون مسلط باشین و استرس رو دور کنین. با یه همت ۳ یا ۴ ماهه درمان میشین ، البته تاثیرش رو افراد مختلف از نظر زمانی بستگی به بدن فرد داره دوست من ۴۰ روزه تاثیراتش رو دید لکه هایی که به اندهزه یک وجب بود در ۴۰ روز به اندهزه نصف کف دست شد.
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۱۷:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام چی کار کردین ک خوب شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام به تمام عزیزان
یک خبر خوش
تو شبستر یک دکتری هست
من رفتم اونجا یک دارویی داد که خیلی کم پیدا میشه ما پیدا کردیم و یک پماد که این دوتا رو یک جا مصرف کردم
به خدا قسم آرنجم با دور چشام رفت و الان خوب خوبم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
شبستر کدوم شهر میشه؟
اسم دکترنون چی بود؟خواهشا دقیق تر توضیح بدین تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
مشتی
۱۰:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز اسم پماد بگو .
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۶:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید میشه اسم دارو و پماد رو بگید منم دقیقا جاهای بیماریم مثل شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام لطف اسم پمادو هم بگین توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۵:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
خواهشا اسم دکتر بگید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من 12ساله که دچاراین بیماری برص (پسی ) شدم هرچی دکترمیرم راه درمانی واسم پیدا نمیکنه چیکار کنم ممنون میشم .
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۱:۰۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام من ۱۰ ساله درگیر این بیماری هستم یعنی از ۸ سالگی و راه درمانی براش پیدا نکردم ولی کنترل اعصاب و بی توجهی بهش باعث شد که روندش تا ۹۰ درصد کند بشه اگه دکتری می شناسید برای درمان معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی هستم..
۰۲:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام۴۰سالم از۱۷سالگی درگیر بیماری ویتیگلو هستم همه راها رورفتم حتی سلول درمانیم کردم درسلولهای بنیادین چن سال قبل حدود۱۸۰۰هزینه کردم ولی نتیجه نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام منم چندین ساله این بیماری رو دارم فعلا از قهوه گانودرما دارم استفاده میکنم ک یه لکه های قهوه داره ظاهر میشه
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۲۰:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان عزیزمن ازکودکی مبتلابه پیسی شدم پدرم واقعاهردکتری بودمنومیبردولی هرروزپوستم سفیدسفیدمیشدتااینکه دکتردرتبریزبنام خانم امیرجزیل گفتن این بیماری درمان ندارددیگه کافیه بجای این روحیه این بچه روقوی کنیدولی افسوس روحیه من بدترشدخوب نشددرست ۳۵سالگی کل بدنم سفیدشدالان ۴۵سال دارم ولی نتونستم برم سرکاردانشکاه بخاطراینکه هرجارفتم گفتن چرااینقدرسفیدی حتی ازدواج نکردم که یوقت بچه داربشم بچه ام به این بیماری لعنتی دچارنشه فقط قوی باشیدبه هیچ دکتری هم نریداصلا درمان نداره
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۲:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اقای تیموری این اسم و ادرس دکتر تو اردبیل بزار تو اینجا همه بفهمنن توروخدااا هر چه سریعتر کمک کنید اقای تیموری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
تنها راه درمان بهش توجه نکردن من امتحان کردم خودش خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
لطفا کسایی که میان می گن من یه دکتر رفتم خوب شدم یا اصلا نگن یا اینکه ادرس بدن مثلا با این کار پز می دین یا چی ؟؟
Netherlands (Kingdom of the)
درنا
۱۲:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام
آقای تیموری لطفا آدرس دکتر اردبیل را بدهید .ممنون
Netherlands (Kingdom of the)
حمزه زاده
۲۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
باسلام باخوردن قهوه گانودرماکه معجزه قرن وپادشاه گیاهان میباشدسیستم ایمتی روتقویت میکنه واملاح وموادمعدنی به بدن میرسونه وداخلش که ماده ای به نام استرویدهاکه به عنوان ضدکورتون طبیعی نام برده شده ومقاله فارسی وانگلیسی داره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
اینا هم یه کاسبی باز کردن ، هیچ تاثیری نداره ، من اینو از انجمن بیماران ویتیلیگو پیگیری کردم ، و حتی استفاده کردم اصلا تاثیری ندیدم ، پولتونو هدر ندید.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خواهش میکنم ادرس دکتری که توی اردبیل هستو بدید
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۱:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام .برای بیماری پوستی(((((((((( ماکولار آمیلوییدز )))))))) چی؟؟؟؟؟؟الان باید پیش کدوم دکتر بریم ازشون بپرسیم؟؟؟؟؟؟؟؟ باید دانشگاه اصفهان پیش چه کسی بریم ک راهنمایی بشیم؟
وااااااااقعا خسته شدم . کلللللللی هزینه کردم . تماااااام پس اندازام رفت برای درمان ولی دریغ از درمان . پزشکای این دوره زمونه هم وجدان ندارن ۹۰درصدشون . خوااااااهش میکنم اگر کسی در این زمینه آگاهی داره راهنمایی کنه .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام اقای تیموری میشه اسم دکتر اردبیل وبگید؟ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
حسین مسعودی
۱۵:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام من نزدیک ۲۰ساله درگیرم ولی خوب نشدم همه راهها رو انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
ایا ممکنه همه جای بدن و بگیره؟یا فقط جاهای خاصی از بدن هست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام . بنده حدود 5 سال درگیر برص هستم و روی صورتم وجود داره و متاسفانه هم طب سنتی را امتحان کردم هم شیمیایی از جمله پماد و قرص .
متاسفانه این بیماری پوستی درمان نداره ولی میشه خفیفش کرد و اجازه اضافه شدن را نداد . اگر دکتری پیدا کردید به بنده هم خبر بدید
Iran (Islamic Republic of)
معارف الخلاق .
۱۸:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان با دوبار حجامت روی موچ پا کاملا خوب میشید ..امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام ببخشید کجای مچ پا باید هجامت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام.من ۲۰ ساله برادرم دچار این بیماری هست وهر روش درمانی ازلیزر وقرص وپماد هم استفاده کرده ولی خوب نشد باید متاسفانه این مورد رو قبول کرد وباهاش کنار اومد بیخود هزینه نکنین چون درمان نداره .
Iran (Islamic Republic of)
عسگر
۰۷:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من بیماری پیسی گرفتم میشه ادرس دکتر بدین اردبیل هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من خودم پزشک هستم .هنوز درمان قطعی نیومده،ممکنه هر درمانی روی بعضی افراد اتفاقی اثر داشته باشه
ولی بهترین درمان .سلولهای بنیادی هست.
فکر کنم مرکز رویان اصفهان روی این مسئله کار کرده
تماس بگیرید
Australia
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
نگران نباشید این که میگن درمان نداره دروغه اصلا روحیتونو خراب نکنین به خدا توکل کنین به امید شفای همه ی بیماران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
دوستان من ۲۷ سالمه و شیش ساله مبتلا به این بیماری ام
یه توصیه دارم براتون
نه این قارچ های لعنتی گانودرما
نه نور درمانی
نه سلول درمانی
نه طب گیاهی
نه پماد پروتوپیک الیده کپسولای پابا
هیچکدوم به هیچ دردی نمیخورن
بیخود خرج نکنید بشینید سرجاتون
من همه این راهارو طولانی مدت رفتم
درنهایت من موندم و لکه ها
بنظرم کیف کنید با لکه هاتون پولارم صرف خوردن و خوشگذرونی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۸
آقای تیموری تورو خدا اسم دکتر رو بگو دختر دو سالم درگیر این بیماری شده دارم عذاب میکشم شب و روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید مگه بچه ها هم مبتلا میشن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۳ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام تو ایران هنوز درمورد لکه پیسی یا لیتگو درمان قطی پیدا نشده من چندسال ک رنج میبرم و هزینه های انگفتی ادم ولی بی نتیجه هم بوده باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
من ۷ساله یه بیماری پوستی دارم کل بدنم جز زیر گلومو صورتم لکه های سفید بزرگی داره البته رودستامم مث بعضیا نداره ورنگ لکه هی سفید نرماله ورنگ پوست خودمم تیره تر شده آیا کسی مثل من هست؟ آیا خوب شدید؟ با منوبزون امکان داره پوستم یکدست سفید شه؟
۱۲
آخرین اخبار