معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید بیش از 14 هزار تن گوشت قرمز در استان در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد مشکور زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شده اظهار کرد: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.1 درصد افزایش نشان می دهد.

وی، گوشت قرمز را یکی از مهم ترین منابع تأمین کننده پروتئین عنوان کرد و بیان داشت: این معاونت با اجرای برنامه های اصلاح نژادی از قبیل؛ توسعه گاوهای دومنظوره، استفاده از دام های پربازده، بهبود مدیریت تغذیه دام و اعطای تسهیلات بانکی به دامداران، تلاش می کند تولید این محصول دامی را افزایش دهد.

مشکور زاده در ادامه تصریح کرد: گوسفند با ۳۳ درصد بیش ترین نقش را در تامین گوشت قرمز استان دارا است و پس از آن گاو دورگ به خصوص دورگ های نژاد سیمنتال با ۲۳ درصد مقام دوم را به خود اختصاص داده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گاو اصیل، گاو بومی و شتر را از دیگر منابع تولید کننده گوشت قرمز در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.