سامانه کاهش طلاق در کرمانشاه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  مرادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری کرمانشاه گفت : سامانه کاهش طلاق با عنوان تصمیم در کرمانشاه راه اندازی شد .

وی گفت : از روز ۲۲ مردادماه سال جاری و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

مرادی  افزود: متقاضیان طلاق در استان کرمانشاه از این به بعد به دادگاه خانواده مراجعه نمی‌کنند، بلکه در ابتدا در سامانه تصمیم ثبتنام کرده و اطلاعات خود را وارد می‌کنند و سپس به مرکز مشاوره معرفی می‌شوند.

وی افزود : استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر با افزایش آمار طلاق مواجه بوده و سازمان بهزیستی متولی برنامه کاهش طلاق است که می‌تواند نقش مهمی را در زمینه ارائه مشاوره پیش از ازدواج و نیز مشاوره پیش از طلاق به زوجین ایفا کند و مراکز مشاوره صاحب صلاحیت زیرنظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

مرادی گفت : سازمان بهزیستی به این افراد نوبت می‌دهد، سپس آن‌ها را به مرکز غربالگری دعوت می‌کنند تا برای این افراد پرونده تشکیل شود و سپس به مرکز مشاوره معرفی می‌شوند؛ بر اساس سامانه تصمیم برای زوجین متقاضی طلاق ۴۵ روز مشاوره تعریف خواهد شد و در صورت عدم سازش زوجین در مرحله مشاوره و اصرارشان بر طلاق پرونده‌های آن‌ها به دادگاه خانواده ارجاع می‌شود، این روال برای تمام متقاضیان طلاق در استان کرمانشاه خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

افزایش آمار طلاق در کرمانشاه

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.