اطلاعات بیماران خاص در سامانه کشوری هر روز ثبت می شود.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت : سامانه ی اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یک سامانه ی کشوری است که بر اساس کد ملی ، اطلاعات بیماران در آن ثبت می شود.

وی گفت : بیمار مبتلا به ام اس می تواند بعد از تشخیص قطعی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب به اداره بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه نماید تا پس از تشکیل پرونده ، اطلاعات وی بلافاصله در سامانه ثبت شود و معرفی نامه بیمار جهت داروخانه صادر گردد.

روشنی افزود : در خصوص درج مطلبی در برخی از خبرگزاری ها مبنی بر آمار مبتلایان به بیماری ام اس باید گفت که آمار مبتلایان به این بیماری به صورت روزانه در سامانه ی کشوری اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت ثبت می شود و لذا متغیر است ؛ که طبق آخرین آمار ثبت شده تعداد این بیماران ۱۳۱۷ نفر است.

وی افزود : چنانچه بیماری به استان دیگر مهاجرت نماید یا فوت کند نام وی از سامانه ی آن استان حذف می گردد.

روشنی گفت : تنها بیمارانی در این سامانه اطلاعاتشان ثبت خواهد شد که به صورت قطعی بر طبق نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب به ام اس مبتلا باشند ، این در حالیست که انجمن حمایت از بیماران ام اس برای افراد مشکوک به ام اس نیز پرونده تشکیل داده و جزء بیماران ام اس به حساب می آورند لذا لازم است که آمارخود را به روز رسانی نمایند.

وی گفت : مرکز جامع ام اس در استان از خرداد سال ۹۶ درکلینیک بوستان راه اندازی شده است و استان کرمانشاه از جمله استان های پیشرو در راه اندازی این مرکز بوده و خدماتی چون ویزیت مغز و اعصاب ، روانشناسی و دیگر ویزیت های تخصصی با توجه به مشکل بیماران به آنان ارائه می گردد.

روشنی افزود : علاوه بر تخفیفات ویژه دارویی ، ام آر آی و آزمایشات در مراکز دولتی برای بیماران ام اس ؛ برخی داروها نیز به این بیماران رایگان ارائه می گردد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

انجمن حمایت از بیماران ام اس برای افراد مشکوک به ام اس نیز پرونده تشکیل داده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.