محققان موفق به ساخت عصب‌هایی شده اند که به ربات ها حس لامسه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت می‌شود؛ این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری کار خود را آغاز کرده‌اند؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازد.

تولید باتری‌های تجدیدپذیر

پژوهشگران باتری جدیدی را تولید کرده‌اند که می‌تواند انرژی بسیاری را در خود نگه دارد؛ این باتری که با عنوان باتری آبی شناخته می‌شود،‌ منابع تجدید پذیر مانند باد و خورشید را در خود  ذخیره و جایگزین انرژی‌های فسیلی می‌کند.

اغلب مواد شیمیایی که در باتری‌ها استفاده می‌شوند پر هزینه و سمی هستند اما محققان در این باتری ترکیبات جدیدی مانند پتاسیم و سدیم را قرار داده‌اند که نه تنها کم هزینه است بلکه می‌توان هر بار آن را شارژ‌ مجدد کرد.

 

از ساخت تلفن‌های همراه بی ضرر تا تجربه لمس اشیا به وسیله ربات‌ها

ربات‌ها هم می‌توانند حس لامسه را تجربه کنند

مدار عصبی حسی مصنوعی جدیدی طراحی شده است که درون اندام‌های مصنوعی ربات‌ها قرار می‌گیرد و به وسیله این مدارها ربات‌ها هم می‌توانند حس لامسه را تجربه کنند؛ این سنسورها‌ که سینگال‌های حسگر‌ لمسی را دریافت می‌کنند،‌ اطلاعات را ذخیره کرده و تمام فعالیت‌ها را در قالب یک مدار عصبی مصنوعی انجام می‌دهند.

از ساخت تلفن‌های همراه بی ضرر تا تجربه لمس اشیا به وسیله ربات‌ها

تلفن همراه سالم وارد بازار شد

به تازگی محققان موفق به ساخت تلفن همراهی از جنس چوب پنبه شده انده که هرگونه موج الکتریسیته را نگه می‌دارد.
چوب پنبه به کار رفته در این تلفن همراه دربرابر سرما، گرما، امواج الکتریسه و مخرب مقاوم عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد که تلفن همراه به شما آسیبی برساند.

از ساخت تلفن‌های همراه بی ضرر تا تجربه لمس اشیا به وسیله ربات‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار