یک فروند جنگنده چینی وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کره جنوبی شده و ۳ ساعت پرواز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده چینی امروز بدون اطلاع قبلی وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این کشور شده و ۳ ساعت پرواز کرده است.

در این بیانیه آمده است: کره جنوبی با اعزام چند فروند جنگنده اف ۱۵ و هشدار‌های مکرر، هواپیمای چینی را مجبور به ترک منطقه کرده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای گفت: این موضوع به اطلاع سفارت چین در سئول رسیده و از پکن خواسته شده است از بروز موارد مشابه جلوگیری کند.

کره جنوبی اردیبهشت امسال نیز اعلام کرد جت‌های این کشور یک فروند جنگنده ارتش چین را که برای چهار ساعت وارد محدوده دفاعی کره جنوبی شده بود، تعقیب کرده‌اند. این موضوع درست چند روز پس از دیدار سران دو کره و در شرایطی اتفاق افتاد که این دو کشور موافقت کردند فرایند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نهایی شود.

وزارت خارجه کره جنوبی آن زمان اعتراض خود را به سفیر چین در سئول ابلاغ کرد و یادداشت اعتراض رسمی دیگری از سوی وزارت دفاع کره جنوبی تسلیم چین شد.

 رسانه‌های کره جنوبی از اینکه بار‌ها جنگنده‌ها و هواپیما‌های شناسایی چین وارد محدوده دفاعی این کشور شده‌اند، انتقاد کرده‌اند، اما پکن این پرواز‌ها را مغایر با قوانین بین المللی ندانسته و می‌گوید وارد قلمرو کره جنوبی نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار