مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : در مجموع دو هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح استان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در مجموع دو هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح استان وجود دارد که ۴۰۰ هزار نفر ساکن این مناطق می باشند .

وی گفت : از این میان نیز یک هزار و ۳۰۰ هکتار از شهر کرمانشاه بافت فرسوده است و در واقع ۳۴ درصد جمعیت شهر در این محلات ساکن هستند.

شریفی  افزود: موضوع بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری مسائل مختلفی از ابعاد گوناگون نظری اقتصادی، اجتماعی، بحثهای کاربری و گرفتاری هایی به جهت وضعیت اسکان و سکونت به دنبال دارد و یک مساله مبتلا به فرابخشی است که متولی آن یک ارگان خاص نیست.

وی افزود: اقدامات در چهار بخش اصلاح و بهینه سازی زیر ساختها، بحث مسائل روبنایی اعم از سرانه فضای علمی و خدماتی و آموزشی، نوسازی مسکن است که در قالب اعتبار تسهیلات و امتیازاتی که شهرداری ها متولی آن هستند انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال انجام پروژه های محرک توسعه در محلات هستیم گفت: برای تسریع در جریان ارتقای وضعیت محله از سال قبل ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در محلات آقاجان، ده مجنون و محلات حاشیه ای انجام شد.

وی به اصلاح شبکه زیر ساخت برق، ساماندهی ۲۵ کوچه به عنوان معبر اشاره و عنوان کرد: علاوه بر ساخت یک کلانتری در شاطرآباد مدرسه ای در جهت ارتقای سرانه فضای آموزشی در آن محله در دست ساخت است و در شهرستانهای جوانرود، اسلام آباد و صحنه هم پروژه های مختلفی جهت تسریع در برنامه بازآفرینی محلات انجام می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

موضوع بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری مسائل مختلفی در پی دارد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.