تا پایان تیرماه؛

تحویل بیش از 150 هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری به کشاورزان خوزستان

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از تحویل 180 هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری تا پایان تیرماه سال جاری به کشاورزان و بهره برداران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی صیاحی، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره به تحویل 180 هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری تا پایان تیرماه سال جاری به کشاورزان و بهره برداران استان بیان کرد: مقدمات تحویل موقت 100هزار هکتار دیگر از طرح 550 هزار هکتاری از سوی موسسه جهاد نصر مجری این طرح به بهره برداران محلی آغاز شده و تا پایان سال جاری به آنان تحویل داده خواهند شد.

وی، یکی از مسائل مهمی که در تحویل اراضی و کانال ها و زهکش ها به شرکت های تعاونی و بهره برداران وجود دارد را بررسی و رفع نواقص و معایب عنوان کرد و اذعان داشت: به دلیل خشکسالی در برخی از حوزه ها، آب کشاورزی در کانال ها وجود ندارد تا بتوان مشکلات احتمالی را گزارش و به رفع نقص آن ها اقدام نمود.

صیاحی به ارزش افزوده اراضی که تحویل کشاورزان استان شده اشاره و تصریح کرد: تا پیش از اجرای طرح نوسازی و تجهیز، اراضی از بازدهی کافی برای کشت و زراعت برخوردار نبودند، ولی هم اکنون ارزش اراضی بیش از 10 برابر شده، ضمن اینکه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شده است.

انتهای پیام/گ

کشاورزان در انتظار تحویل اراضی طرح مقام معظم رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار