جشنواره‌ی قصه‌گویی در دو سطح معلمان و دانش‌آموزان برگزار می شود.

رضا موزونی مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: در راستای تأکید وزیر آموزش و پرورش بر مسائل تربیتی و پرورشی که بسترساز و چراغ راه آموزش‌اند، در صدد هستیم که جشنواره‌ی قصه‌گویی در دو سطح معلمان و دانش‌آموزان را برگزار کنیم.

وی گفت : عمر هنر قصه‌گویی به درازای تاریخ بشر است و از گذشته‌های دور تا کنون، بی‌شک بخش مهمی از آموزش و پرورش و انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به کودکان از طریق قصه‌گویی بوده است.

موزونی افزود : از آنجایی که قصه‌گویی از طریق غیرمستقیم توانسته است هنر گوش دادن را در کودکان تقویت کند، به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی هنوز از اهمیت خاص خود برخوردار است و قصه‌گویی می‌تواند علاوه بر تقویت تخیل در کودکان، زمینه‌ی آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی‌شان فراهم کند.

وی افزود : معلمانی که از توانایی ارتباط‌گیری مؤثر با دانش‌آموزان برخوردارند، می‌توانند در زمینه آموزش امور درسی نیز موفق باشند. به همین منظور با ارائه‌ی طرحی در پی برپایی اولین جشنواره قصه‌گویی با رویکردی تازه در سطح مدارس استان کرمانشاه هستیم.

رضا موزونی ضمن تأکید بر این که این جشنواره بر تقویت هنر شنیدن در دانش‌آموزان یاری می رساند، افزود: این امر مهم می‌تواند به افزایش قدرت انتقال آموزه‌ها در معلمان، به آشنایی دانش‌آموزان با هویت دیرسال ملی و دینی کشور ایران عزیزمان کمک می‌کند.

مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان گفت: قصه‌های دینی، قصه‌های حماسی و قصه‌های بومی، محور این جشنواره خواهند بود. همچنین پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و کاستن از اثرات مخرّب زلزله بر کودکان از دیگر محورهای جشنواره است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

مسائل تربیتی و پرورشی بسترساز و چراغ راه آموزش‌اند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.