رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه اهدای خون را یکی از سنت‌های حسنه در دین اسلام دانست و این مهم را فضیلتی عالی برای رشد و تعالی انسان عنوان کرد.

اهدای خون فضیلتی برای رشد و تعالی انسان استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام علی محسن منتشلو به مناسبت فرا رسیدن روز اهدای خون با بیان اینکه این مهم از سنت‌های حسنه یک شخص می‌تواند باشد، اظهار داشت: می‌توان این عمل نیکو را یکی از برترین اعمال برای حفظ بشریت و کمک‌های بشردوستانه دانست که مورد تأکید ائمه معصومین (ع) هم بوده است.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده، افزود: با تدبر در این آیه می‌بینیم که اگر شخصی برای نجات جان یک نفر، خون اهدا کند و سبب زنده ماندن او شود همانند این است که همه انسان‌ها را زنده نگاه داشته است.

به گفته منتشلو یکی از دستورات دین اسلام، ایثار و از خودگذشتگی و به فکر هم نوع خود بودن و مقدم داشتن دیگران بر خود است و در واقع این صفت، فضیلتی بسیار عالی و مؤثر در رشد و تعالی انسان خواهد بود.

وی اهدا خون را اهدای زندگی دوباره به یک انسان نیازمند دانست و تصریح کرد: با این کار می‌توان حیاتی جدید را برای آن شخص ارزانی داشت که با این وجود لازم است هر فردی برای انجام این سنت نیکو پیش قدم شده و برای نجات انسانیت و اهدا زندگی به نیازمندان قدمی بردارد.

حجت الاسلام منتشلو به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اهتمام ورزیدن به امور مسلمین اشاره کرد و گفت: بدون شک کسانی که با اخلاص به مراکز درمانی مراجعه و از خون خود برای کمک به بیماران نیازمند استفاده می‌کنند، نشان می‌دهند که امور مسلمین و سلامتی برادران یا خواهران دینی برای آنان مهم است.

رئیس تبلیغات اسلامی قروه در ادامه ضمن ابراز خرسندی برای وجود چنین روز‌هایی در تقویم ایران اسلامی از نشر حداکثری این عمل پسندیده توسط روحانیون مستقر این اداره در سطح شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ز

اهدای خونکار حسنه است

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.