مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار و ۳۷۹ مورد آزمایش بر روی دام‌ها و فرآورده‌های خام دامی در آزمایشگاه‌های این استان انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی حسینی  مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در زمینه مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی، انجام نظارت‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی که منجر به حفظ سرمایه‌های دامی استان و ارتقاء سطح سلامت جامعه می‌شود نمونه برداری در سطوح مختلف انجام شده است.

وی ادامه داد: آزمایشات این مدت شامل مولکولی، سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی و کنترل کیفی موادغذایی بر روی انواع فرآورده‌های خام دامی و نمونه‌های دام، طیور و آبزیان در آزمایشگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شده است.

حسینی بیان کرد: هم اینک هشت آزمایشگاه دامپزشکی دولتی و ۲ آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی زیر نظر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان در استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت خاص و راهبردی این استان گفت: وجود مرز‌های گسترده با ۲ کشـور افغانستان و پاکستان و خطر بالقوه ورود انواع عوامل بیماری زا از آن سوی مرز سبب شد این اداره کل سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۷ مورد آزمایش مولکولی برای تشخیص بیماری‌های مرس، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری‌های ویروسی آبزیان و سالمونلا در فرآورده‌های خام دامی انجام دهد.

انتهای پیام/گ

آزمایش دام های سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار