استاندار خراسان رضوی گفت:یکی از بزرگترین خدماتی که در خراسان رضوی وجود دارد خدمت به زائرانی است که همه ساله به زیارت و آستان بوسی امام مهربانی‌ها به مشهد می‌آیند.

آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی برای میزبانی از زائران داخلی و خارجیعلی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه فصل تابستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت:ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی یک ستاد دائمی است و یک ستاد مناسبتی در ایام تعطیلات و ایام خاص نیست. در تمام فصول سال این 12 کمیته زیر مجموعه ستاد خدمات سفر استان فعال و مشغول ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد:در جلسه امروز حدودا 31 مصوبه برای مناسبت‌های پیش رو و ارتقا کیفیت خدمات، ارتقا نظارت و کنترل ارائه خدمات و عرضه کالا‌ها برای مصارف مصرف کنندگان داشتیم.

استاندار خراسان رضوی گفت:با اقدامات خوبی که دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز اصناف ما انجام دادند توانستیم به نسبت کشور وضعیت بهتری را در ارائه کالا و خدمات مورد نیاز زائران محترم داشته باشیم.

رشیدیان افزود:جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که در ایام پیش رو قرار است انجام شود؛ عرفه، عید قربان و عید غدبر اعیاد بسیار بزرگی برای ملت ما است. پیش بینی شده است که شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی اقدامات مناسبی را برای برگزاری هر چه بهتر این مناسبت‌ها با آستان قدس رضوی بصورت همکاری نزدیک و هم افزا داشته باشند و فضای مناسبی برای برگزاری این ایام در اختیار زائران و مجاوران قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها از جمله حمل و نقل، دستگاه‌های امدادی، دستگاه‌های خدماتی و... آمادگی جامع و کاملی برای زائران داخلی و خارجی امام رئوف وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آغاز دور دوم سفر‌های تابستانی به استان گفت:بعد از تحولاتی که در حوزه ارز رخ داد بشدت موضوع زیارت برای زائران خارجی که می‌خواستند به مشهد بیایند اقتصادی شد یعنی این تفاوت قیمت برای آن‌ها ظرفیت بیشتری بوجود آورد و شاید بعضی از کسانی که به هر دلیلی استطاعت مالی نداشتند می‌توانند با هزینه کمتری به مشهد بیایند و ما شاهد حضور گسترده‌تر زائران خارجی هستیم.

علی رضا رشیدیان افزود:خدمات برای زائران خارجی باید مهیا شود و صدور ویزا‌های الکترونیک از مشهد به صورت پیشرو با همکاری وزارت خارجه و دستگاه‌های مربوطه شروع شد.

وی تصریح کرد:توصیه ما در رابطه با زائران داخلی این است که از وسائل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، هواپیما و قطار استفاده کنند؛ با افزایش میزان تردد زائران داخلی با خودروی شخصی مواجه هستیم و این موضوع هم نیاز به اقدام گسترده برای ایجاد امنیت در جاده‌های پرخطر دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف گذاری 30 درصدی برای تلفات جاده‌ای داشته ایم گفت:16 درصد بنا به دوره مشابه تلفات جاده‌ای داشته ایم و امیدواریم به روزی برسیم که هیچ تلفاتی در جاده هایمان نداشته باشیم.

رشیدیان افزود:برای تامین مایحتاج مسافران و ملاحظات اقامتی آن‌ها هیچ افزایش هزینه اقامتی در اقامتگاه‌ها نداشته ایم و به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که اقدامات مهم صورت گرفته بود.

انتهای پیام//ج.ر
 

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.