مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: ستاد ملی مبارزه با احتکار تشکیل شده تا انبار‌هایی که کالا‌ها در آن احتکار شده شناسایی شوند.

ستاد ملی مبارزه با احتکار تشکیل شد/برخورد با محتکران شدت می‌یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید ارغنده‌پور مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ظهر سه شنبه در همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکید بر رعایت حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد: حقوق مصرف‌کنندگان حق‌الناس است و باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه پشتوانه اقتصاد ایران پوچ و توخالی نیست چراکه در صنایع مختلف فولاد، پتروشیمی، مواد غذایی و صنایع دارویی حرف برای گفتن داریم، گفت: وقتی اقتصاد حرف برای گفتن دارد تهی نیست.

ارغنده‌پور به مباحث و مشکلات اقتصادی کشور اشاره و بابیان اینکه بسیاری از التهابات قیمت کالا‌ها که از التهابات قیمت ارز و طلا نشات گرفته به مشکلات اقتصادی دامن زده است، گفت: ستاد‌هایی برای تامین، تولید و توزیع کالا تشکیل شده که بر کالا‌های اولویت‌دار و اساسی مردم نظارت می‌کند تا این التهابات بر کالا‌های اساسی تاثیر نگذارد.

وی بابیان اینکه هرجا نقاط کور و مشکلی وجود داشته باشد آن را پیگیری می‌کنیم، به فشار روانی متاثر از تغییر نرخ ارز در کشور اشاره کرد و گفت: ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی تأمین شد.

وی بااشاره به اینکه برای تامین مواد اولیه واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی نیز طی جلساتی نیاز واحد‌ها شناسایی می‌شود تا متناسب با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین شود، افزود: اولویت بعدی ارز بازار تبادل توافقی بود که در این زمینه برای کالا‌هایی که اولویت آن‌ها ضروری نبوده، اما نیاز کارخانجات تولیدی هستند در گروه سوم دیده شد و ارز توافقی توسط بانک مرکزی شرایط آن را در حال پایداری نگاه داشته است.

وی بابیان اینکه باید از تولیدات داخل حمایت کرد که در همین راستا برای کالا‌های غیر ضروری محدودیت‌هایی درنظر گرفته شد، افزود: در این میان برخی به دنبال نفع و سود خود هستند که برای آن‌ها هم برنامه داریم.

وی اضافه کرد: در این زمینه ستاد مبارزه با احتکار تشکیل شده و با کمک دستگاه‌ها نسبت به شناسایی انبار‌های دارای کالا‌های احتکار شده اقدام می‌کند.

مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باتاکید براینکه افرادی که از ارز دولتی در مقاطع قبلی استفاده کرده‌اند باید در سامانه ۱۲۴ خوداظهاری کنند، گفت: کسانی که فعالیت خود را در شبکه فروش ثبت نکنند و به روال خارج از قانون کار کنند باید منتظر برخورد قانونی و تعزیراتی باشند.

ارغنده‌پور تأکید کرد: در حال حاضر توانمندی سازمان نظارت و صنعت و معدن در عرصه نظارت بیشتر شده، اما مردم باید در این زمینه به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم، عنوان کرد: برای مبارزه با اخلال گران اقتصادی دست همه مردم و تشکل‌های مردمی را به گرمی می‌فشاریم.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ملایر نیز اظهار داشت: شهرستان ملایر با افتخار میزبانی این همایش را پذیرفته و تمام قد در خدمت تلاشگران عرصه اقتصاد است.

حسین فارسی اظهار داشت: تمام دنیا علیه ایران بسیج شده اند و این وظیفه مسئولین و مردم است که به دور از هر گونه سلیقه و گرایش سیاسی در مقابل زیاده خواهی آن‌ها ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم، مسئولین و صاحبان صنایع سربازان خط مقدم هستند، عنوان کرد: دشمنان جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای را علیه ایران شروع کرده اند و باید با تمام قوا در مقابل آن‌ها بایستیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: باید روحیه امید را به جامعه تزریق کرد تا مردم دچار یاس و ناامیدی نشوند چراکه ناامیدشدن مردم اصلی‌ترین خواسته استکبار جهانی است.

انتهای پیام/پ

همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.