فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: کارخانه تولید پی وی سی برای تکمیل چرخه فرآوری زغالسنگ طبس احداث می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ طلائی مقدم  فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: هم اکنون pvc در کشور از نفت تهیه می شود و برای اولین بار در کشور قرار است در شهرستان طبس pvc  را از کک و زغالسنگ تهیه کنیم.

وی افزود: pvc  ماده اولیه بسیاری از صنایع است که تولید آن از نفت هزینه بر است اما تولید این ماده از کک و زغالسنگ صرفه اقتصادی بالایی دارد.

طلائی مقدم اظهار کرد: هدف اصلی از راه اندازی کارخانه تولید pvc در شهرستان طبس، تکمیل چرخه معدنی زغالسنگ در این شهرستان  و همچنین تأمین نیاز داخلی و صادرات است.

 فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: سرمایه گذار این طرح هم آماده است و کارخانه در مرحله صدور پروانه و مجوز تأسیس است و عملیات اجرایی کارخانه امسال آغاز و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این کارخانه برای 300 نفر اشتغال مستقیم و برای 16 هزار نفر در کشور اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

فرماندار ویژه طبس همچنین افزود: 2 روز قبل، جلسه ای پیرامون نحوه سرمایه گذاری در طرح های صنایع جوار معدنی شهرستان  طبس و تكميل چرخه فرآوری زغالسنگ تا توليد pvc در دفتر مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست با تأکید بر اینکه خوراك صنايع جوار معدنی طبس باید در اولويت قرار گیرد گفت: استان آمادگي دارد حمايتهای كامل را از سرمايه گذاران اين بخش انجام دهد.

 مروج الشریعه افزود: فرآوری معادن زغالسنگ طبس گامی بلند در تحقق سند توسعه و برنامه ششم اقتصادی كشور و سند چشم انداز توسعه شهرستان طبس است.

عسكری، مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران هم  در این نشست گفت : از طرح هاي جوار معدني طبس با قدرت حمايت می كنيم و در همين زمينه اولويت فعاليت ما در معادن زغالسنگ طبس و تأمين صنایع جوار معدني بزرگترين شهرستان خاورميانه است.

وی گفت: تأمین خوراك كارخانه كک سازی طبس از صندوق بازنشستگی فولاد و شركت زغال سنگ پروده و تأمین خوراک واحد پی وی سی از کک سازی طبس از مصوبات این نشست بود.

عسكری با اشاره به اینکه   مجموعه استان و شهرستان طبس با سرمایه گذاران همکاری لازم را به عمل آورند گفت: معادن شهرستان طبس بیش از 3 میلیارد تن ذخیره قطعی زغالسنگ دارد.

 مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران اظهار کرد: pvc ماده اولیه صنایع مختلفی از جمله ظروف پلاستیکی آشپزخانه و لوله های آب، گاز و فاضلاب است.

انتهای پیام/ ط آ

ذخیره قطعی بیش از 3 میلیارد تن  زغالسنگ در  معادن طبس

برچسب ها: فرمانداری ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار