اصلاح طلبان حامی دولت منتقد روند اجرایی و تحولات اقتصادی هستند/اصلاح طلبان در ترکیب کابینه روحانی حضور پر رنگی ندارند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: خواسته افکار عمومی، بدنه اجتماعیٍِ طرفدار روحانی، نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و دلسوزان کشور تغییر سخنگوی دولت نبود، بلکه بهبود وضعیت معیشتی کشور  است که با این تغییر نیاز وانتظارات برآورده نشد.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر سخنگوی دولت مشکلات اقتصادی حل می شود، اظهار کرد: خواسته افکار عمومی، بدنه اجتماعیٍِ طرفدار روحانی، نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و دلسوزان کشور تغییر سخنگوی دولت نبود، بلکه بهبود وضعیت معیشتی کشور  است که با این تغییر نیاز وانتظارات برآورده نشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: سخنگو نقشی در طراحی، نظارت، پایش، کنترل، ارزیابی و خروجی سیستم ندارد، بلکه وظیفه اش بیان مواضع دولت است، چه بسا که اعتقادی هم به تصمیم گیری های دولت نداشته باشد.

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نقش پررنگ جریان اصلاحات در ریاست جمهوری روحانی و از بین رفتن سرمایه های اجتماعی اصلاح طلبان به دلیل ناکار آمدی دولت در عرصه اقتصاد گفت: اصلاح طلبان در ترکیب کابینه روحانی حضور پر رنگی ندارند، اما در تحکیم موقعیت رئیس جمهور در دور دوم انتخابات نقش برجسته ای داشتند.

طاهر نژاد افزود: امروز اصلاح طلبان منتقد روند اجرایی و تحولات اقتصادی کشور هستند و در تریبون های مختلف این موضوع را با صراحت بیان می کنند. معتقدم در دور دوم دولت روحانی انتظارات جامعه هوادار وی برآورده نشد، اگر چه رئیس جمهور قطعا مشکلات و موانعی بر سر راه دارد که شاید قابل طرح نباشد، اما بی خبری مردم از معضلات دولت و تحولات اقتصادی - اجتماعی که حاصل آن ناامیدی جامعه است، طبعا مطلوب بدنه اجتماعی طرفدار روحانی قرار نمی گیرد و فعالان سیاسی پیروِ دولت نیز بارها نگرانی خود از این وضعیت را اعلام کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا علت ترمیم نشدن تیم اقتصادی دولت از طرف رئیس جمهور، نوعی رودر بایستی است اظهار کرد: نظری قاطع درباره این مسئله ندارم، اما معتقدم در این شرایط سخت انتخاب عناصر موثر اقتصادی و هماهنگی میان یک تیم منسجم، هم فکر و همراه اصولا کار ساده ای نیست؛ اطلاعاتی که از دولت به دست می آید، حاکی از بررسی و مشورت روحانی برای تغییر تیم اقتصادی است، اما شاید به دلیل عدم قطعیت علام نمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار