10 مرداد آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کاملی مسئول برنامه سلامت نوزادان وکودکان معاونت بهداشتی دانشگاه به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر (10-19) مردادماه گفت :حفظ، ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر، امری حیاتی برای یک جهان پایدارتر است.

وی گفت : شعار این هفته "تغذیه با شیرمادر ، زیربنای زندگی سالم است" و تغذیه با شیر مادر ضمن کمک به پیشگیری از تمام انواع سوء تغذیه ، امنیت غذایی شیرخواران و کودکان خردسال را تامین می کند در نتیجه به مردم و ملت ها برای خروج از چرخه گرسنگی و فقر کمک می کند بنابراین می توان گفت شیر مادر زیربنا و اساس زندگی است .

کاملی افزود : هدف اصلی شعار امسال پیشگیری از انواع سوء تغذیه و شکستن چرخه فقر و تامین امنیت غذایی حتی در زمان بحران است و سوء تغذیه به معنی کم وزنی و نیز اضافه وزن است که با بیماری های غیر مسری ارتباط دارد و این دو فرم سوء تغذیه ،پیامدهای عمده ای برای سلامت در کوتاه مدت و درازمدت دارند.

وی افزود : شیرمادر مغذی ترین غذا و از لحاظ مواد ایمونولوژیک بسیار قوی است، غذایی است که می تواند موجب تکامل مغز شود که هیچ ماده غذایی دیگری این ویژگی را ندارد.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر تکامل شناختی و ضریب هوشی IQ کودکان را تقویت می کند و در نتیجه به طور قابل توجهی امکان تحصیلات، مشارکت در نیروی کار و کسب درآمد را در طول عمر ارتقا می دهد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

شیرمادر مغذی ترین غذا و از لحاظ مواد ایمونولوژیک بسیار قوی است

 

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.