رتبه ششم کنکور تجربی ۹۷ گفت: رشته ریاضی فیزیک اولین انتخاب من بود که در سال سوم دبیرستان تغییر رشته دادم و تجربی را انتخاب کردم.

علی افخمی نیا ،رتبه ششم کنکور تجربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به کسب رتبه تک رقمی در کنکور رشته تجربی گفت:اصلا انتظارکسب رتبه‌ تک رقمی را نداشتم.

وی در ادامه گفت:با توجه به سطح بالای سوالات کنکور فکر می‌کردم در بدترین حالت رتبه ۵۰ و در خوشبینانه‌ترین حالت رتبه ۲۰ را کسب کنم.

رتبه ششم کنکور تجربی افزود:از اواسط سال سوم دبیرستان شروع کردم به خواندن کنکور و این روند در سه ماه مانده به کنکور شدیدتر شد.

وی با اشاره به ساعات مطالعه خود گفت: در زمان روز‌های مدرسه ۴ الی ۷ ساعت مطالعه می‌کردم که در ایام تابستان به ۸ الی ۱۱ ساعت افزایش پیدا کرد و در دوران بعد از عید نیز تا ۱۴ ساعت مطالعه داشتم.

افخمی نیا با اشاره به کلاس‌های کنکوری گفت: به غیر از سال دوم دبیرستان به هیچ عنوان به کلاس‌های کنکوری نرفته ام و فقط به مطالعه کتاب‌های درسی خود می‌پرداختم.

عشق برق شریف داشتم

رتبه ششم کنکور تجربی در ادامه به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت:به برق دانشگاه صنعتی شریف علاقه‌ بیشتری داشتم، اما بنا به دلایلی تغییر رشته دادم و رشته تجربی را انتخاب کردم و الان نیز دوست دارم در یکی از دانشگاه‌های تهران رشته پزشکی یا داروسازی بخوانم.

افخمی نیا افزود:برنامه ریزی منظم و دقیق مهمترین عامل موفقیت من بود و هر موقعی که از برنامه زیری خود عقب می‌ماندم با تلاش بیشتر خودم را به آن برنامه می‌رساندم.

رتبه ششم کنکور تجربی گفت:من علاقه زیادی به آزمون دادن داشتم و بیش از ۱۶ مرحله در آزمون‌های شبیه سازی کنکور شرکت کرده بودم.

افخمی نیا در پایان گفتگو به کنکوری‌های سال آینده گفت:تمامی کنکوری‌ها باید از درس خواندن خود لذت ببرند و هیچ وقت ناامید نشوند و مطالعه کتاب‌های عمومی هم از اهمیت زیادی در کنار دروس تخصصی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنم بهترین استفاده را از اوقات مرده و تعطیلات ببرند تا بعد‌ها دچار پشیمانی نشوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۲:۳۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
درود به همشهری عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شما خیلی عالی بود