مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت:طرح کنترل آنتی بیوتیک در بیمارستان امام رضا (ع) قم در حال اجرا است.

اجرای طرح کنترل آنتی بیوتیک در بیمارستان امام رضا(ع)قمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛و به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان قم،اسماعیلی،معاون مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم از اجرایی شدن طرح کنترل آنتی بیوتیک در بیمارستان امام رضا (ع) قم خبر داد.

وی افزود:مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در کشور، به‌تدریج به یک مسئله ملی تبدیل شده است ، متاسفانه هم در نسخ تجویزی پزشکان، تجویز بی‌رویه مشاهده می‌شود و هم خود بیماران، به‌صورت خودسرانه و بدون مشورت با پزشکان، به مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها روی آورده‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم در ادامه با اشاره به پیامدهای عمده و مهم این مصرف بی‌رویه بیان کرد: این مسئله باعث بروز مقاومت‌های میکروبی در مقابل این داروها و بروز عوارض جانبی آنهاست که می‌تواند مخاطرات متعددی را ایجاد کند و علاوه بر این موارد، مبالغ قابل‌توجهی از منابع نظام سلامت صرف این مسئله می‌شود.

 اسماعیلی خاطر نشان کرد: در این طرح، متخصصان بیماری‌های عفونی، با همکاری متخصصان سایر رشته‌ها و در قالب کار تیمی، براساس موازین علمی و رعایت اندیکاسیون‌های پزشکی و در صورت ضرورت، نسبت به تجویز آنتی‌بیوتیک به بیماران بستری اقدام خواهند نمود.

انتهای پیام/ش

رشد مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار