دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: تاریخ آمریکا مملو از سیاست‌های متناقض است.

دولت به جای آمریکا به مردم اعتماد کند/ سیاست خارجی کشور باید مبتنی بر بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا طراحی شودپرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مواضع متناقض ترامپ و پمپئو درباره مذاکره با ایران اظهار کرد: این ابراز سیاست‌ها میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا صورت گرفته و معتقدم که به هیچ‌وجه متناقض نیست؛ بلکه مبتنی بر برنامه‌ای دقیق برای پیشبرد اهدافی خاص است.

وی با بیان اینکه حزب دموکرات برجام را امضاء کرد و جمهوریخواهان آن را نقض می‌کنند؛ گفت:  در عرف نظام بین‌الملل چنین رفتاری مورد قبول نیست و دولت مستقر مسئول اقدامات دولت پیشین است و نمی‌تواند تمهیدات آن را نقض کند.

سروری تصریح کرد: سیاست‌های اخیر دولتمردان آمریکا درباره مذاکره با ایران در واقع تقسیم کاری است تا عده‌ای نقش پلیس خوب را داشته باشند و عده‌ای دیگر به ایفای نقش پلیس بد بپردازند.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه بی‌اعتمادی به آمریکا تنها مختص به دوران ترامپ نیست؛ افزود: تاریخ آمریکا مملو از سیاست‌های متناقض است، اما باید اعتراف کرد که مواضع و رفتارهای هیئت حاکمه کنونی این کشور افراطی‌تر از دوره‌های گذشته است.

سروری با اشاره به اینکه هیچ کشوری در هیچ زمانی نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند, اظهار کرد: ترکیه نقشی محوری در اعمال سیاست‌های آمریکا در منطقه را داشت؛ اما ایالات متحده پنهانی با رقیب اردوغان دست به یکی کرد تا او را از قدرت ساقط کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: اگرچه ایران این روزها در شرایط سختی قرار دارد اما دولت باید  از فرصت‌های طلایی استفاده کند و یکبار برای همیشه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی سیاست خارجی کشور را براساس بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا طراحی کند.

وی با بیان اینکه دولت برای برون رفت از شرایط کنونی بدون نگاه به غرب باید اقتصاد صادرات محور را جایگزین اقتصاد واردات محور کند, گفت: اگر کشوری در شرایط تنگنا بتواند خود را مدیریت کند به جایگاه بلندی دست خواهد یافت.

سروری خاطرنشان کرد: دولت باید به جای آمریکا به مردم اعتماد کند و اجازه دهد آنها با حضور در اقتصاد همان کاری را کنند که در جنگ تحمیلی انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار