در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت‌های افزایش طلاق در بین جوانان

یک جامعه شناس گفت: طلاق در جامعه در سال‌های اخیر به ویژه در میان قشر جوان رشد چشمگیری داشته که عوامل زیادی در افزایش این آمار تاثیر دارند.

محمد روزبهانی جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت‌های افزایش طلاق اظهار کرد: عوامل زیادی در رشد آمار طلاق وجود دارد که یکی از این عوامل ناهمسان همسری است، به این معنا که بین زوجین همسانی از نظر سن، تحصیلات و فرهنگ و سایر موارد مشابه تناسبی وجود نداشته باشد و یکی دیگر از عواملی که می توان به آن اشاره کرد، این است که کنترل نظارت اجتماعی بر روی زندگی زوجین کمتر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر عوامل دخیل بر رشد آمار طلاق، محیط نامناسب اجتماعی است که باعث شده است خرده فرهنگ رشد کند و  طلاق دیگر در بین افراد جامعه قبحی ندارد؛ در گذشته طلاق بار معنایی منفی داشت اما امروزه بار معنایی این کلمه تفاوت زیادی پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: دوران نامزدی بهترین فرصت شناخت زوجین از خلق و خوی یکدیگر 


این جامعه شناس تصریح کرد: ارضا نشدن نیازهای عاطفی طرفین، کم رنگ شدن پایبندی به ارزش های دینی و اخلاقی، کمبود احساس تعلق به خانواده  از جمله عوامل  تاثیر گذار در طلاق هستند.

روزبهانی تاکید کرد: عوامل مختلفی در افزایش طلاق تاثیر دارند و نمی توان گفت تنها یک عامل باعث رشد این روند شده است.


بیشتر بخوانید: تفاوت‌های ازدواج مدرن و سنتی/ نقش والدین در انتخاب شریک زندگی 


وی مطرح کرد: تغییر سبک زندگی، غربی شدن جوانان، فرد گرایی و مشکلات اقتصادی از دیگر عواملی هستند که باعث افزایش طلاق در بین جوانان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار