مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش ۳۶ درصدی درآمد این اداره خبرداد.

میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی ۲۲۲ میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

میراشرفی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صادرات استان مرکزی در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال گذشته افزود: در این مدت ۳۶۷ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم که اقلام عمده کالا‌های صادر شده شامل انواع هیدروکربن ها، شمش آلومینیوم، آب میوه، چیپس و بلوریجات می باشد که به کشور‌های عراق، افغانستان و ترکیه ارسال شده است.

کاهش ۸ درصدی واردات کالا از خارج کشور به استان مرکزی

وی به واردات کالا به استان مرکزی در مدت ۴ ماهه اول امسال هم اشاره و اضافه کرد: در این مدت ۱۰۵ میلیون دلار واردات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه خط تولید را اقلام عمده مواد وارداتی عنوان و بیان کرد: این اقلام از کشور‌های چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا و یونان وارد شده است.

وی درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان مرکزی را ۳۵۳ میلیارد ریال دانست و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار