عضو کمیسیون فرهنگی از تشکیل کمیته ویژه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی خبر داد.

کمیته ویژه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی تشکیل شد / تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی منتفی شداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از تشکیل کمیته ویژه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

وی تصریح کرد: موضوع تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی به طور کلی منتفی شد و قرار است موضوع فضای مجازی به صورت تخصصی در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: برخی کمیسیون‌ها متقاضی تشکیل کمیته فضای مجازی بودند، اما به دلیل آنکه ما موضوع فضای مجازی را صرفا یک بحث فرهنگی می‌دانیم قرار شد این موضوع در کمیسیون فرهنگی بررسی شود، البته از دیگر کمیسیون‌ها نمایندگان علاقمند می‌توانند حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: این کمیته با محوریت حجت‌الاسلام پژمان‌فر تشکیل شده البته ترکیبی از تمام تفکرات در این کمیته حضور خواهند داشت، ما در کمیسیون فرهنگی به یک توازن و تعادلی رسیده‌ایم و همه جناح‌های سیاسی با تفکرات در مباحث شرکت دارند.

وی گفت: پیش از این فراکسیون فضای مجازی با حضور 50 عضو در مجلس تشکیل شده بود اما کمیته فضای مجازی به صورت تخصصی تنها بر روی فضای مجازی کار می‌کند؛ تلاش داریم تا تمام گرایش‌های سیاسی در آن مد نظر قرار بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی موضوع فضای مجازی را یک بحث امنیتی هم قلمداد می‌کنند بیان کرد: ما می‌خواهیم تمام مسائل مربوط به فضای مجازی را به صورت کاملا فرهنگی در نظر بگیریم و تمام مباحث تخصصی اعم از طرح‌ها و قوانین بررسی کنیم، اما اگر نیاز به مباحث حقوقی و سیاسی بود حتما از دیگر کمیسیون‌ها و کارشناسان کمک خواهیم  گرفت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار