رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند از وجود ۶۰ هزار خودرو در مرند خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جاودانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۰ هزار خودروی شخصی در سطح شهرستان مرند تردد می‌کنند، گفت: در ۲۵ نقطه از شهر مرند با هدف کاهش تصادفات و سرعت‌های غیرمجاز خودروها، سرعت گاه استاندارد نصب شده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از کمربندی ایمنی در داخل شهر گفت: کلیه رانندگان و سرنشینان خودرو‌های شخصی، موظف به استفاده از کمربند ایمنی در داخل شهر هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند با اشاره به اینکه کودکان باید از صندلی ویژه در قسمت عقب خودرو استفاده کنند، ادامه داد: بیشترین مرگ و میر‌ها در تصادفات رانندگی مربوط به کودکان یک تا چهارساله است که به علت عدم رعایت خانواده‌ها در نشاندن کودکان در صندلی عقب، رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: اگر اتومبیلی با سرعت ۶۰ کیلومتر حرکت کند، در صورت برخورد به یک مانع، به مثابه سقوط فرد از طبقه سوم است که در لحظه تصادف، در صدم ثانیه سرنشینان جلو و عقب به شیشه برخورد می‌کنند که بستر کمربند ایمنی، از وارد شدن صدمه بیشتر به فرد جلوگیری می‌کند.

جاودانی عنوان کرد: با رانندگان متخلف ایجاد کننده آلودگی صوتی و یا خودرو‌های شیشه دودی برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند گفت: در ۹ منطقه شهر مرند دوربین کنترل سرعت و تخلف وجود دارد که تخلفات رانندگی از این طریق، رصد و جرائم اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرند هم چنین از کاهش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به مرگ در مرند خبردادو گفت:میزان تصادفات منجر به مرگ در شهرستان مرند در سال‌های گذشته و امسال به ترتیب ۲۵ و ۳۰ درصد با همراهی مردم کاهش پیدا کرده است.

وی از اجرای طرح پیشگیرانه در تخلفات موتورسواران خبر داد و افزود: بیشترین فوتی‌ها در تصادفات برای موتورسواران رخ می‌دهد براین اساس، طرح پیشگیرانه برای کاهش میزان فوتی‌ها در این شهرستان اجرا می‌شود و آموزشگاه‌ها در صدور گواهی نامه نیز آموزش‌های لازم را به موتورسواران ارائه می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند بر ضرورت فرهنگ سازی رعایت قوانین رانندگی از طریق خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم فرزندان خود را مراقبت کنند تا جوانان موتورسوار با سرنشین اضافه و با سرعت غیرمطمئنه در شهر تردد نکنند.

وی تصریح کرد: طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در شهرستان مرند اجرا می‌شود که باید موتورسواران مجهز به کلاه ایمنی و گواهی باشند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به مرگ در مرند

برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
خواهشن این افسر را عوض کنید