شبکه الشرق مصر با انتقاد شدید از حملات سعودی به مردم بیگناه یمن، تاکید کرد استبداد در عربستان بنا و در آن تثبیت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الشرق مصر با اعلام اینکه استبداد در عربستان سعودی بنا و تثبیت شده است، تاکید کرد ملک سلمان و محمد بن سلمان، پادشاه و ولیعهد سعودی، مسئول ریختن خون مردم بیگناه یمن هستند.

این شبکه با پرداختن به حملات ائتلاف متجاوز عربی به بازار ماهی‌فروشان و بیمارستان الثوره یمن، به نقل از شاهدان تاکید کرد جنگنده‌های ائتلاف متجاوز این حملات را انجام دادند.

مجری این شبکه تصریح کرد: در حالی که همه طرف‌های درگیر در یمن به علت نگرانی از شیوع وبا، خواستار آتش‌بس هستند، ناگهان غرب یمن، هدف حملات وحشیانه قرار گرفت و بازار ماهی و بیمارستان الثوره بمباران شد که ۴۵ شهید و بیش از ۷۶ زخمی به دنبال داشت. ائتلاف تحت سرکردگی عربستان متهم به اجرای این حملات و انجام این کشتار متهم است. طبیعتا ائتلاف عربی با تکذیب این حملات، اعلام کرد این ویرانی ناشی از حملات توپخانه‌ای حوثی‌ها (انصارالله یمن) بود، اما شاهدان تاکید دارند جنگنده‌ها این حملات را انجام دادند.


بیشتر بخوانید: استقبال گسترده عربستانی‌ها از دعوت به براندازی رژیم آل سعود/ توفان انقلاب علیه رژیم سعودی در راه است


الشرق با اشاره به برخی فتوا‌های سخیف شیوخ سعودی در توجیه اقدامات شاه و ولیعهد این کشور افزود: عبدالعزیز الرایف، از شیوخ سلفی سعودی، گفته است «تصور کن اگر حاکم چه پادشاه یا نخست‌وزیر، هر روز نیم ساعت به طور مستقیم در تلویزیون زنا کند یا شراب بنوشد، نباید مردم را علیه وی تحریک کنی، زیرا شرعا باید برای ایجاد الفت بین او و مردم تلاش کنی!»

با زبان این شیخ‌های سلفی، استبداد در عربستان بنا و بردگی در آن تثبیت شد. آن هم به نام اسلام که با هیچ چیز به اندازه بردگی نجنگید. اسلام مبرای از این گونه اشخاص، سخنان، اقدامات و بردگی آن‌ها در برابر غیر خداوند است. فاصله بین این گونه اشخاص و دین حق، به اندازه فاصله بین غرب و شرق است و باید در زندان‌های عربستان به دنبال شیوخ واقعی باشی.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار