معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد:

برداشت میوه های هسته دار از سطح باغات کهگیلویه وبویراحمد

از اواخر تیرماه برداشت میوه های هسته دار از سطح باغات کهگیلویه وبویراحمد آغاز شده است.

برداشت میوه های هسته دار از سطح باغات کهگیلویه وبویراحمدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج؛ معاون بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت :سطح باغات استان 43 هزار هکتار است که از این میزان بیش از 3 هزار هکتار آن به میوه های هسته دار اختصاص دارد.
عسکری با بیان اینکه بخش زیادی از این باغات هسته دار در شهرستانهای بویراحمد و دنا وجود دارد افزود:کار برداشت میوه های هسته دار از اواخر تیرماه شروع و تا پائیز ادامه دارد.
وی ارقام میوه های هسته داری که برداشت زودرس و میان رس آنها آغاز شده است را انواع هلو ،آلو ،شلیل و شفتالو برشمرد و گفت:از اوایل مهرماه هم کار برداشت پائیزه این ارقام از میوه های هسته دار شروع می شود.
عسکری میزان برداشت میوه های هسته دار از باغات استان در سال گذشته را 3 هزار تن اعلام کرد و افزود:پیش بینی می شود امسال با 10 درصد افزایش بیش از 4 هزار تن انواع میوه های هسته دار از باغات استان برداشت شود.
وی گفت:کود و هرس به موقع باغات و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار توسط کشاورزان و برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی علت این افزایش تولید بوده است.

 انتهای پیام/غ

برداشت میوه های هسته دار

برچسب ها: باغداران ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.