استاندار خراسان رضوی گفت: باید به اقتصاد هنر در راستای حمایت از کالای ایرانی توجه ویژه‌ای شود.

تأکید استاندار خراسان رضوی بر ضرورت توجه به اقتصاد هنربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در یازدهمین جلسه اتاق گفت و گوی دولت و تشکل‌های فرهنگی و هنری استان با اشاره به هدف تشکیل این اتاق افزود: هدف، ظرفیت سازی برای دیده شدن و بهره مندی همه جامعه از هنر در قالب نشست‌های ادبی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و گنجینه‌های هنری و همچنین انتقال تجارب تشکیل اتاق گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: گسترش چرخه تولید فرهنگی در تمام مراحل و ارائه آن به مخاطبان از هر گروه سنی و جنسی به تناسب نیاز و سلیقه و آنان از جمله ضروریات است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی در بخش‌های خدماتی و هنری هم مصداق پیدا می‌کند،گفت: در حوزه سوغات زائر در کنار کالا‌هایی مثل زعفران، نبات و زرشک می‌توان از تولیدات فرهنگی و هنری به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب استفاده کرد.

رشیدیان افزود: باید از نقش و جایگاه بی نظیر فرهنگ و ادب خراسان در کشور و گستره نفوذ تاریخی آن در منطقه بهره‌ی بیشتری برد و بیش از پیش به معرفی بزرگان و ظرفیت‌های این خطه پرداخت.

وی در موضوع حمایت از هنرمندان تئاتر استان و تأمین فضا برای تمرین و اجرای آن‌ها تصریح کرد: مجموعه‌های دولتی و عمومی در سطح استان ، نسبت به شناسایی فضا‌ها و سالن‌هایی که دارای قابلیت اجرای تئاتر می‌باشد، اقدام و بعد از معرفی و هماهنگی‌های مربوطه، این فضاها برای استفاده هنرمندان و اجرا‌های دوره‌ای تئاتر در استان مورداستفاده هنرمندان قرار می گیرد .

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر شناسایی مشکلات حوزه هنر توسط خود هنرمندان در کارگروه‌های تخصصی 12 گانه ذیل اتاق گفت: انتظار این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مصوبات 10 جلسه گذشته را بررسی و روند اجرا و درصد تحقق و یا عدم تحقق آن را اعلام نماید.

رشیدیان با اشاره به مناسبت‌ها و اعیاد پیش رو بر تقویت نشاط و شادابی مؤمنانه که با فرهنگ ایرانی واسلامی منطبق است به استفاده از ظرفیت‌های هنری تأکید کرد و افزود: شادی منطبق با اصول، تعارضی با ارزش‌های الهی و انسانی ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: از جمله مأموریت‌های اصلی بشر، تشخیص خوب از بد در حوزه اخلاق و تشخیص زشت و زیبا در حوزه هنر است که در هنر جلوه پیدا می‌کند.

محمد رحیم نوروزیان با بیان اینکه جامعه‌ای ایده آل دارای روحی صیقل یافته و شاداب است، افزود: دشمنان جامعه اعتماد، امید و نشاط مردم را هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های محوری دولت یازدهم تقویت نشاط اجتماعی است، تصریح کرد: نقش تشکل‌های فرهنگی و هنری برای تحقق این مهم با استفاده از ظرفیت تاثیرگذار هنر تعیین کننده می‌باشد.

انتهای پیام // ف.ش
 

می‌توان از تولیدات فرهنگی و هنری به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب استفاده کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.