سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت خانه های تاریخی این استان به صورت مشارکتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اذعان به شناسایی 23 مورد خانه ثبتی در شهرستان اردبیل تصریح کرد: این اداره کل عزم جدی جهت مرمت و استفاده بهینه از خانه های تاریخی دارد.

وی افزود: در سال جاری سه خانه تاریخی شامل رئیسی، منافزاده و شیخ زاده به صورت مشارکتی مرمت شده و همچنین مرمت اضطراری خانه وکیل نیز اجرا شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: اغلب خانه های تاریخی این استان مربوط به دوره قاجار و نمودی از معماری باشکوه این دوره است.

به گفته فلاحی در مرمت و احیای خانه های تاریخی هیچ محدودیتی وجود ندارد و در صورتی که مالک اعلام آمادگی کند، اداره کل حاضر به تامین مصالح و مشاوره های فنی رایگان است.

وی تاکید کرد: استفاده از خانه های تاریخی به عنوان موزه یا خانه های فرهنگ در دستور کار است و در صورت مشارکت مالکان و سایر دستگاه ها این مهم عملیاتی خواهد شد.

وی متذکر شد: یکی از موانع مرمت خانه های تاریخی عدم تمایل و مشارکت مالک و یا وراث خانه است و در صورتی که مالکان مشارکت داشته باشند، اداره کل از مرمت خانه های تاریخی استقبال می کند.

انتهای پیام/ح

احیای خانه های تاریخی در اردبیل

برچسب ها: مرمت ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.