خانوی گفت: ۲۰۰ شرکت تولیدی دارو‌ها و فرآورد‌های طبیعی و ۱۲۰ شرکت تولید کننده دارو‌های سنتی در کشور فعال هستند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهناز خانوی مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ شرکت تولیدی داروها و فرآوردهای طبیعی و ۱۲۰ شرکت تولید کننده داروهای سنتی در کشور فعال هستند، عنوان کرد:  در حال حاضر تلاش بر این است که شرکت های تولیدکننده داروهای طبیعی و سنتی تقویت شوند.
 
خانوی افزود: در زمینه بررسی و صدور مجوزهای این دسته از شرکت ها فرایند تسریع می شود، همچنین این اداره کل به زودی ساز و‌ کارهای جدیدی در راستای تسهیل فرایند بسته بندی گیاهان دارویی و‌ تولید دمنوش های طبیعی دارویی، به منظور تقویت بازار، تولید خصوصا در شهرستان ها و مناطق محروم اعلام خواهد کرد. ‌
 
وی افزود: از شهریور سال گذشته عملا واردات داروهای طبیعی را نداریم  به جز تعداد محدودی که از قبل مجوز داشته که برای آن ها نیز سقف محدودی تعیین شده است.
 
مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز اعلام شده که در صورت امکان طراحی فرمولاسیون داروهای طبیعی مشابه فراورده های وارداتی، تسهیل فرایند تولید این محصولات و تقویت تولید داخل ایجاد می شود.
 
انتهای پیام/
 

فعالیت 120 شرکت تولیدکننده داروهای سنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار