طرح بازسازی روحی آسیب دیدگان زلزله برای اولین بار در کشور در حال اجرا است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در زلزله های گذشته معمولا تنها به بازسازی ساختمان های ویران شده و زیرساخت ها بسنده شده است و هیچگاه به دنبال بازسازی روحی و روانی آدم ها نرفته ایم.

وی گفت : در این زلزله برای اولین بار در کشور نسبت به بازسازی آسیب های روحی و روانی زلزله زدگان اهتمام جدی داشته ایم و در همین راستا دکتر رنانی یک تیم کاری را از دانشگاه اصفهان به منطقه فرستادند و ۸۰ کودک زیر ۸ سال را معاینه کردند که در این میان ۴۰ کودک نیازمند کمک های روانپزشکی تشخیص داده شده اند.

بازوند افزود : اگر آسیب های روانی کودکان زلزله زده درمان نشود آن ها در آینده دچار آسیب های جدی روحی خواهند شد.

وی افزود : در همین راستا برای اولین بار یک تیم از روانشناسان کودک به بازسازی روحی و روانی کودکان زلزله خواهند پرداخت. و مایل هستیم دانشگاه تهران نیز در این زمینه کمک کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد : پروژه بازسازی روحی و روانی زلزله زدگان یکی از برنامه های اصلی و در حال انجام است که می تواند الگوی بسیار خوبی برای زلزله های آینده باشد.

بازوند گفت : ایران یک کشور زلزله خیز است و باید زندگی با زلزله را فرابگیریم. یکی از راه های مناسب در این زمینه مستندسازی آسیب های ساختمانی در زلزله است.

وی گفت : باید به شکل علمی مشخص شود چرا یک بیمارستان در اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد ولی در آبان ماه همین ساختمان با وجود دوری بسیار از کانون زلزله دچار تخریب می شود.

وی گفت :  این آسیب ها باید به شکل علمی و فنی برای آیندگان مستندسازی شوند تا شاهد تکرار این فاجعه ها در کشور نباشیم.

استاندار کرمانشاه افزود : دانشگاه رازی با کادر توانمندی که در اختیار دارد می تواند به مستندسازی فنی و علمی آسیب های ساختمان های دولتی در زلزله کمک کند. این مجموعه می تواند در آینده در کلاس های درس مورد استناد دانشجویان قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

برای اولین بار یک تیم از روانشناسان کودک به بازسازی روحی و روانی کودکان زلزله خواهند پرداخت

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.