فرمانده ناجا گفت: امروز دشمن کشور عراق و مردم آن، دشمن کشور ایران هم هست و آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند در این منطقه آرامش برقرار باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در دیدار با سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی فرمانده مرزبانی کشور عراق اظهار داشت: امروز دشمن کشور عراق و مردم آن، دشمن کشور ایران هم هست و آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند در این منطقه آرامش برقرار باشد.

وی افزود: در دوران اخیر و بعد از سقوط صدام حسین، ناملایمتی‌هایی برای کشور عراق پیش آمد و همزمان با ظهور داعش در این کشور، جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم عراق همواره حضور داشت.

فرمانده ناجا ادامه داد: داعش توطئه بزرگی بود که از طرف آمریکا به عراق تحمیل شده است که مردم عراق به محوریت مرجعیت و نیرو‌های مسلح توانستند این توطئه را خنثی کنند و مطمئنا اگر داخل کشور عراق گروه‌های سیاسی و نظامی و مردم اتحاد خودشان را حفظ کنند، می‌توانند بر مشکلات فائق آیند و ما همچنان در کنار مردم و نیرو‌های نظامی عراق حضور خواهیم داشت.

فرمانده ناجا ادامه داد: کشور عراق در بحث تبادل اطلاعات تجربیات خوبی دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

سردار اشتری افزود: در آستانه برگزاری مراسم اربعین حسینی هستیم و مردم ایران مشتاق زیارت ائمه اطهار در کشور عراق هستند و باید هماهنگی خوبی داشته باشیم تا ضمن رعایت ضوابط و مقررات کشور عراق برای برگزاری این مراسم و رفت و آمد زائران نیز تسهیل شود.

وی گفت: در خصوص بازگشایی مرز خسروی از طرف جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد و اگر کشور عراق هم بتواند امنیت زائران را فراهم کند می‌توانیم امسال این مرز را بازگشایی کنیم.


بیشتر بخوانید: لزوم اجرایی کردن مهارت‎‌های آموزشی در مرز‌ها


در ادامه دیدار سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی فرمانده مرزبانی کشور عراق گفت: ایران و عراق ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر دارند.

وی افزود: در مرزهای کشور عراق درگیری داعش با نیرو‌های مرزی عراقی افزایش پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی عراق گفت: دشمنان هرچه خواستند روابط میان دو کشور عراق و ایران را خدشه دار کنند، نتوانستند.

وی گفت: مردم عراق با روی باز میزبان زائران امام حسین(ع) از مرز‌ها تا داخل کشور عراق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار