شریعتمداری گفت: 92 درصد از صنایع کشور را واحدها صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و این صنایع یک میلیون اشتغال دارند.

ایجاد یک میلیون شغل در صنایع کوچک و متوسط/ بسته حمایت از تولید هفته آینده تقدیم دولت می‌شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز در افتتاح نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در مصلی امام خمینی تهران با حضور رئیس مجلس گفت:  امروز احداث واحدها کوچک صنعتی در اقتصادهای جهان نقش موثر دارد و نقش این صنایع در درآمدهای اقتصاد جهان بی‌بدلیل است.

شریعتمداری با بیان اینکه این صندوق می‌تواند تا 10 برابر میزان دریافتی، ضمانت صادر کند، افزود: 92 درصد از صنایع کشور را واحدها صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و این صنایع یک میلیون اشتغال دارند و 16.8 درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش است.

 وی اظهار کرد: در ایران سهم اشتغال واحدها کوچک و متوسط حدود 45 درصد است و این رقم نشان می‌دهد که این موضوع نیاز به توجه بیشتر دارد. 


بیشتر بخوانید: شریعتمداری: عذرخواهی می‌کنم/"سینکی" حتما خسته بوده است! 


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر در سال گذشته 95 میلیارد به صنایع کوچک و متوسط کمک شد در سال ۹۷ باید این میزان افزایش یابد.

شریعتمداری، تصریح کرد: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک تعطیل شده و مابقی با ظرفیت پایین به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این برهه زمانی باید مالیات واحد‌های تولیدی تعدیل شود، گفت: به هیچ عنوان پیشنهاد ما حذف درآمد ۷۰هزار میلیاردی دولت نیست بلکه در یک بازه زمانی ۶ تا ۷ ماهه دریافت مالیات ارزش افزوده واحد‌های تولیدی صفر شود.

شریعتمداری تصریح کرد: بسته حمایت از تولید هفته آینده تقدیم دولت می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: امروز صنایع کشور دارای مشکلات جدی است و همه باید برای کمک به آنها متحد شویم.

وی تأکید کرد: صنعتگران امیدوار باشند با وجود همه مشکلات، آینده روشنی را برای صنعت پیش‌بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار