مسلمانان کانادا اقدام رژیم سعودی را در منع آنان از ادای مناسک حج محکوم کردند

شماری از مسلمانان کانادایی در محکومیت اقدام رژیم آل سعود در منع آن‌ها از حضور در مناسک حج، تظاهرات کردند.

مسلمانان کانادا اقدام رژیم سعودی را در منع آنان از ادای مناسک حج محکوم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی مرآة الجزیره، شماری از مسلمانان کانادایی سیاست عربستان سعودی را مبنی بر منع آنان از ادای مناسک حج محکوم کردند.

شماری از مسلمانان کانادایی در محکومیت اقدام رژیم سعودی در منع مسلمانان چندین کشور از برگزاری مناسک حج، تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

مقامات سعودی مسلمانان چندین کشور را از برگزاری حج منع کردند؛ اخیرا نیز مسلمانان کانادا از حضور در مراسم حج امسال منع شده اند.

مسلمانان کانادایی با پوشیدن لباسهای ویژه مناسک حج و ایجاد کعبه نمادین در مرکز میدان بزرگ شهر اتاوا تحصن و اعتراض‌ خود را به این اقدام رژیم آل سعود نشان دادند. همچنین در مرکز میدان تصاویری درباره اقدامات مقامات سعودی و دخالت‌های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در امور داخلی کشورهای دیگر نصب شده است. افزون بر این، سرودهای انقلابی در محل تحصن پخش شد و مسلمانان تحصن کننده شعارهایی در محکومیت رژیم آل سعود و احتکار مناسک حج توسط این رژیم سر دادند.

رژیم سعودی مسلمانان کشورهای سوریه، یمن، قطر، کانادا و اشخاص وابسته به محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، را از برگزاری مناسک حج منع کرده اند. گویا مکه مکره و مدینه منوره تنها متعلق به آل سعود است.

تیرگی روابط بین ریاض و اتاوا به دلیل مسائل مربوط به نقض حقوق بشر توسط رژیم آل سعود است.

انتهای پیام/

اعتراض مسلمانان کانادایی به بهره‌برداری استفاده سیاسی عربستان از مناسک حج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار