معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به تغییر رویکرد مسئولان در نگاه به حوزه مسائل اجتماعی استان تاکید کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: تقاضا داریم یکی دو جشنواره در تقویم ملی به نام کرمانشاه ثبت شود و هرسال این جشنواره ها در استان برگزار شود.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مسئولان در نگاه به حوزه مسائل اجتماعی گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر مسائل اجتماعی بصورت ویژه مورد توجه مسئولین کشور قرار گرفته است.

الهی تبار افزود: شاهدیم در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه بصورت ویژه به این معضلات و رفع آنها پرداخته شده و امیدواریم با ادامه این رویکرد بتوانیم بیش از پیش بر معضلات اجتماعی فائق آییم.

وی افزود : خوشبختانه اخیرا وضعیت بیکاری رو به بهبود است، بطوری که نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته 25 درصد بود، در زمستان سال گذشته به 22 درصد و در بهار امسال به 19 درصد کاهش پیدا کرد، البته هنوز اطمینان نداریم که چه میزان از این نرخ تابع بخش بازسازی در مناطق زلزله زده است و چه میزان شکنندگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به معضلات و مشکلات بسیار در استان گفت: توقع ما از نهادهای حاکمیتی و متولیان اقتصادی این است که کرمانشاه را ویژه ببینند. به طور مثال تصویب منطقه آزاد قصرشیرین که در مجلس معطل مانده می تواند تاثیر بسیاری در بحث اشتغال استان داشته باشد.

الهی تبار با اشاره به فعالیت بنیاد مستضعفان در منطقه قصرشیرین، گفت: تقاضای ما این است که سایر بخش ها و موسسات اینچنینی هم در استان فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه ایجاد نشاط اجتماعی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا تقاضا داریم یکی دو جشنواره در تقویم ملی به نام کرمانشاه ثبت شود و هرسال این جشنواره ها در استان برگزار شود.

الهی تبار به پیشنهاد معاون وزیر کشور در خصوص استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی زندانیان در خارج از زندان گفت: این افراد می توانند با وجود پابند خارج از زندان به سر برده و سرپرست خانواده خود باشند و این پیشنهاد به شدت مورد موافقت اعضای شورای تامین استان قرار گرفته و امیدواریم استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به بحث های توسعه ای در خصوص مراکز ماده 16 گفت: در بحث توسعه اردوگاه متکدیان هم اعتبار خاصی نیاز داریم و امیدواریم ردیف اعتباری ویژه ای برای آن لحاظ کنند.

الهی تبار از تدوین دانشنامه استان نیز خبر داد وافزود: بخشی از این دانشنامه مربوط به دفاع مقدس است که 500 میلیون تومان برای تهیه آن درخواست داده اند و تلاش داریم مواردی مثل اهدای خون و اهدای عضو را به عنوان فرهنگ ایثار در این دانشنامه لحاظ کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی زندانیان در خارج از زندان

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.