معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از غربالگری ۱۰۰ هزار نفر در مناطق زلزله زده خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: بر روی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق زلزله زده غربالگری صورت گرفته است.

وی گفت : روند بازسازی ها در مناطق زلزله زده مطلوب است و پیش بینی می شود تا پایان ابان ماه سال جاری عملیات بازسازی به پایان برسد.

وی با اشاره به کمک های صورت گرفته توسط دولت و کمک های مردمی افزود: امیدوراریم کار بازسازی این مناطق به زودی به اتمام برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به شرایط جغرافیایی مناطق زلزله زده بیان کرد:با توجه به گرمسیری بودن این مناطق و همچنین حجم عظیم نخاله هایی که در این مناطق وجود داشت، نگرانی ها را در این مناطق دو چندان می کرد.

وی عنوان داشت: با همکاری صورت گرفته دستگاه های مرتبط اقدامات خوبی در زمینه پیشگری انجام شده است که از جمله آن می توان به سم پاشی ،مبارزه با جانوران موزی و جونده ، واکسیناسیون و آموزش اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به تاملات خاطری که مردم ناشی از زلزله اخیر شاهد بودند و جنگ تحمیلی که پشت سر گذاشتند در حوزه روحی و روانی باید اقداماتی صورت می گرفت که در این زمینه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بر روی ۲ هزار نفر فعالیتهای روانکاوی و روانشناختی انجام شده است، افزود: شاهد هستیم رفتارهای پرخطر خیلی به ندرت در این مناطق اتفاق می افتد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

روند بازسازی منازل در مناطق زلزله زده مطلوب است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.