مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به پروژه ایجاد آشیانه بالگرد در استان گفت:این آشیانه تاکنون هیچ اعتباری برای احداث نداشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:تاکنون هیچ اعتباری برای احداث آشیانه بالگرد در خراسان جنوبی اختصاص نیافته است.

وی احداث آشیانه بالگرد را از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر دانست و افزود:در حال حاضر غیر از زمین، چیز دیگری برای این پروژه نداریم.

شهریاری گفت:پیگیری‌هایی برای استفاده از ظرفیت فرودگاه انجام داده‌ایم و نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم از طریق این ظرفیت، بالگرد تهیه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه دیگر استان‌ها رقابت زیادی برای احداث این پروژه دارند،افزود:این طرح در خراسان جنوبی باید از محل اعتبارات استانی ساخته شود.

وی هزینه نگهداری آشیانه را سالانه سه میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد:احداث آشیانه نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

شهریاری با اشاره به وضعیت راه‌های خراسان جنوبی بیان کرد:این استان به لحاظ امدادی، منطقه‌ای ویژه بوده که باید نگاه‌های ویژه‌ای نیز به آن شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی بیان کرد:نباید در بروز حوادث به این امید باشیم که بالگرد و نیروهای امدادی از استان‌های معین بیایند چرا که رفت‌ و آمد آن‌ها ساعت‌ها به طول می‌انجامد.

وی خواستار همکاری استانداری در احداث این آشیانه شد و گفت:آشیانه بالگرد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از نیازهای خراسان جنوبی است.

شهریاری با اشاره به وضعیت پایگاه‌های امدادی خراسان جنوبی بیان کرد:تعداد پایگاه‌ها از هشت عدد به ۲۲ پایگاه رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت:فاصله بین پایگاه‌ها در شهرستان طبس زیاد بوده و نیازمند افزایش پایگاه است چرا که محور دیهوک تصادفات زیادی را منجر می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/غ

احداث آشیانه بالگرد نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است

برچسب ها: هلال احمر ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار