عوامل محیطی و تغذیه با میزان غلظت جیوه موجود در خون کودکان و سلامتی آنها ارتباط دارد .

رضا اکرمی پور عضو معاونت تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : بر پایه نتایجی که از اجرای طرح استخراج و اندازه‌گیری عناصر ضروری و فلزات سنگین در نمونه‌های بیولوژیکی کودکان مراجعه کننده به بیمارستان محمد کرمانشاهی به کمک تکنیک‌های میکرواستخراج و آنالیز با اسپکتروسکوپی جذب اتمی حاصل شد عوامل محیطی و تغذیه با میزان غلظت جیوه موجود در خون کودکان و سلامتی آنها ارتباط دارد.

وی گفت : تحقیقات زیادی در زمینه تعیین سطح خونی جیوه کودکان در ایران و دیگر کشورهای جهان مانند آمریکا، ایتالیا، چین و ... انجام شده است و نتایج این تحقیقات نشان داده است که هم در ایران و هم در سایر کشورهای جهان بیش از 5% سطح سمی (توکسیک) جیوه مشاهده شده است.

وی افزود : با توجه به میزان بالای ورود آلاینده­ها و از جمله جیوه (با فرم­های مختلف شیمیایی آن) در هواکره، منابع آب و زنجیره غذایی و مشکلات حاد و همچنین عوارض ماندگار ناشی از آلودگی و مسمومیت­های با آن، مسأله بررسی کودکان از نظر میزان جیوه خون و یافتن کودکان مبتلا به مسمومیت با جیوه، اهمیت زیادی دارد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

بررسی نتایج علمی وجود جیوه در خون

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.