صنعت زنبورداری در مازندران یکی از صنایعی است که اشتغال پایدار و سود اقتصادی را برای ۶ هزار و ۶۸ زنبور دار به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  علیرضا عطائی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: این صنعت جزء یکی از صنایعی است که اشتغال پایدار و و سود اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد بنابراین باید به این صنعت بیش از گذشته توجه کرد.

وی افزود: به دلیل وجود مزارع کلزا و باغ‌های مرکبات، جنگل‎های میان بند و مراتع ییلاقی می‌توان در چند مرحله از گل ‎های موجود در این استان برای تولید عسل استفاده کرد.

عطائی نژاد با بیان اینکه مازندران با تولید ۵ هزار و ۶۴۷ تن عسل، رتبه پنجم تولید عسل در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ارتقاء وتوسعه صنایع این چنینی نقش بسزایی در کاهش وابستگی به نفت دارد و می‌تواند در صورت برنامه ریزی مناسب سوددهی فراوانی را برای این استان و سراسر کشور رقم بزند.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: انجام ضدعفونی، پرهیز از تغذیه با عسل‌های ناشناخته و توجه به حرارت بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی استان برای حمایت از صنعت زنبورداری است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۸ زنبوردار مازندرانی در پرورش زنبور عسل فعالیت می‌کنند، گفت: ۵۷۹ هزار کلنی زنبور عسل در این استان وجود داشته که ۹۹ درصد این کلنی‌ها مدرن هستند.

کشور ایران رتبه هشتم تولید عسل در جهان را داراست.

انتهای پیام/آ


تولید ۵ هزارتن عسل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.