امام جمعه قوشچی گفت: نگاه غرب‌زدگی برخی مسئولان سبب ضربه به کشور شده، چون می‌توان با مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه به رشد و توسعه رسیده و متکی به اروپا نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام حیدر عباسی امام جمعه قوشچی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به نزدیکی به عید قربان اظهار کرد: در روز عید قربان، قربانی کردن مستحب بوده و حتی می‌توان آن را به شراکت نیز انجام داد و علاوه بر آن، در روز عید قربان نباید فقرا و نیازمندان را از یاد برد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ایشان فرمودند: در آینده، نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم و در این رابطه، دشمن سعی دارد با کمک عوامل داخلی دست به دست هم داده و فضای جامعه را ملتهب کند، اما هیچ زمانی جنگ انجام نمی‌شود.

امام جمعه قوشچی گفت: دولت‌های عربی و آمریکایی در سالیان گذشته در کشور‌های یمن، سوریه و عراق حضور یافته، اما هیچ کاری نتوانستند انجام دهند بنابراین در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران توانست نیرو‌های داعشی را از سوریه و عراق خارج کرده و آنان را شکست داده است، آمریکا در این کشور هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید از تبلیغات غربی هراس داشته باشند باشند تصریح کرد: علاوه بر آن، مسئولان باید به جای فریب برای مذاکره با آمریکا، از بهترین شرایط اقتصادی به وجود آمده برای ارتباط با کشور‌های همسایه به ویژه عراق و ترکیه و نیز روسیه و چین استفاده کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه با مراودات اقتصادی با این چهار کشور خارجی می‌توان اقتصاد کشورمان را قدرتمند کرد اظهار کرد: بی‌شک نیازی به مذاکره با چند کشور اروپایی نیست و متاسفانه نگاه غرب زدگی برخی مسئولان سبب ضربه به کشور شده است.

وی تصریح کرد: بی شک در شرایط کنونی باید دست به دست هم داده و از جنگ اقتصادی دشمن، سربلند بیرون آییم و علاوه بر آن، دولت نیز باید تیم اقتصادی خود را ترمیم کند تا مردم بیش از این دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه قوشچی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.