برگزاری همایش انس و مودت پیشکسوتان جهاد وشهادت در شاهین دژ

همایش انس و مودت پیشکسوتان جهاد وشهادت در شاهین دژ برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛آثنی عشری معاون فرهنگی ورزشی کانون بازنشستگان کل سپاه در  همایش انس و مودت پیشکسوتان جهاد وشهادت به شاخصه‌ها و مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:قدرت نظامی، قدرت در تغییر معادلات منطقه و جهان، امنیت داخلی از جمله مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. امروز ایران اسلامی در میان دریای خروشان ناامنی‌های منطقه، توانسته بهترین امنیت را برای مردم خود به ارمغان آورد و امروز در دنیا ایران را قدرت اصلی منطقه می‌دانند و این پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها به علت پیروی از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوجود آمده است.

وی با اشاره به روشنگری‌های مقام معظم رهبری در خصوص شرایط حاکم بر جهان، افزود: رهبر انقلاب به بهترین شکل ممکن اندیشه‌های امام راحل را ادامه داده و انقلاب را در مسیر رسیدن به آرمان‌های جهانیش هدایت می‌کنند،وقوع انقلاب اسلامی تحولات بزرگی در ابعاد مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی ایران به وجود آورد و موجب ارتقای این کشور در سطح منطقه و جهان شد.

اثنی عشری نقش انقلاب اسلامی ایران در بوجود آمدن تحولات منطقه‌ای را نیز بسیار مهم عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و سیر تکوینی انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا کنون،   از جمله مولفه‌های مهم در شکل گیری تحولات منطقه بوده است. امنیت امروز ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا و همدلی و همزبانی خوبی است که در کشورمان وجود دارد و این امنیت در منطقه و جهان مثال زدنی است.

وی ادامه داد:به برکت هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و ایثارگری ایثارگران از یک سو و روحیه جهادی نیرو‌های مردمی بسیج، نظامی و انتظامی و با همدلی و همزبانی بسیار خوب از سوی دیگر، کشورمان از امنیت بی بدیل و مثال زدنی برخودار است که باید از آن پاسداری و نگهداری کنیم.

سرهنگ عدالت نمون مدیرکل تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان آذربایجان غربی نیزضمن تقدیر ازایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تکریم شأن و منزلت وحمایت ازایثارگران ویادگاران هشت سال دفاع مقدس راازمهمترین برنامه‌های این اداره کل عنوان افزود ارایه تسهیلات کمک هزینه ازدواج برای فرزندان ایثارگران، ارایه تسهیلات خوداشتغالی برای افرادیکه دارای گواهینامه مهارت هستند واعزام خانواده ایثارگران به اماکن مذهبی درقالب تور‌های زیارتی وسیاحتی ازمهمترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.


حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ نیزدراین مراسم بازنشستگان به عنوان افرادی که جسورانه ودلیرانه در دوران جنگ سینه سپر کردند واقدامات دشمن در جهت بر اندازی نظام و تجاوز به خاک میهن اسلامی را نقش بر آب ساختند یاد کرد و افزود: روحیه شهادت طلبی در این عزیزان وصف ناپذیر است چرا که این باوری است که از اعماق وجودی آنان می‌تراود. اوبابیان اینکه امروزدرسایه رهبری مقام معظم رهبری واطاعت محض رزمندگان وایثارگران ازفرمایشات معظم له درتمام برهه‌های زمانی باعث شکست ویاس ونا امیدی دشمنان انقلاب اسلامی را فراهم ساخته افزودتنهاراه نجات وموفقیت کشورمان اطاعت ازفرامین مقام معظم رهبری می‌باشد.

سید رسول سیدتاج الدینی مسئول بازنشستگان سپاه شهداء آذربایجان غربی نیز در این محفل معنوی از تمامی پیشکسوتان جهاد و شهادت که بهترین لحظات عمر خود را وقف آرمان‌های امام و انقلاب نمودند و جانانه فرمان امام را لبیک گفته و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و امروز نیز همان روحیه همچون سال‌های دفاع مقدس در وجودشان سرشار است تجلیل به عمل آورد.

سرهنگ نجمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهین دژ نیزعزت، سربلندی و هویت نظام را مدیون خون شهداء دانست و بازنشستگان عزیز را شهدای زنده خواند و با بیان شناخت از مردمان شاهین دژ و حضور وی در دوران جنگ در این منطقه ابراز داشت: مردمان شاهین دژ از جمله کسانی بودند که در صف اول مجاهدین اسلام بودند و این افتخاری است بس بزرگ چرا که در فضای کشوری چهره‌های شاخصی وجود دارند که متعلق به همین منطقه اند.

سرهنگ نجمی سپس اظهار کرد: مردمان شاهین دژ هوشمندانه و با درایت و بصیرت کامل از اسلام و انقلاب جانانه دفاع کردند؛ و بخاطر مجاهدت وایثارگری هایش بعنوان دارالمجاهدین استان آذربایجان غربی معرفی شده است.

درپایان به دوازده نفرازشرکت کنندگان با اهدای لوح وهدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/م

همایش انس و مودت پیشکسوتان جهاد وشهادت در شاهین دژ برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.