مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح ۲۷ پروژه در ۱۱ شهرستان استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نصر آبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت:27 پروژه منابع طبیعی در 11 شهرستان استان در هفته دولت افتتاح می شود.

وی افزود:هزینه این پروژه ها 33 میلیارد و 334 میلیون ریال است.

نصر آبادی گفت:با توجه به اینکه امروزه انرژی پاک مطرح است در این راستا اولین اداره کل هستیم که پروژه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات در آن به بهره برداری می رسد که حدود 120 میلیون برای آن هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود:در بخش اداری 3 پروژه در طبس با هزینه 406 میلیون ریال و در بخش آبخیزداری 8 پروژه افتتاحی داریم که از این تعداد 2 پروژه  در هر یک از شهرستان های قاین،نهبندان و زیرکوه و یک پروژه در خوسف و سرایان در حال افتتاح داریم که این پروژه ها در مجموع حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی اظهار کرد:در قاین،سربیشه و بیرجند 5 پروژه بیابان زدایی با اعتبار 1 میلیارد و 900 میلیون تومان داریم که 690 هکتار عملیات نهال کاری و 327 هکتار مدیریت هرز آب انجام شده است.

نصرآبادی گفت:در راستای عملیات جنگل کاری در زیرکوه  دو پروژه،سرایان و درمیان یک پروژه با سطح اعتبار 130 میلیون تومان پروژه افتتاحی داریم که 70 هکتار سطح زیر پوشش این عملیات بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در خصوص پروژه های بخش مرتعداری  افزود:در بیرجند 2 پروژه  و در شهرستان های سرایان ،فردوس و بشرویه هر کدام یک پروژه به ارزش 152 میلیون تومان داریم که 477 هکتار آن هلالی آبگیر و 51 هکتار به صور بوته کاری است.

وی اظهار کرد:در بخش حفاظت و حمایت تنها 1 پروژه در سرایان با هزینه 11 میلیون تومان در 4 هزار هکتار داریم که به صورت کمربند حفاظتی است.

نصرآبادی گفت:تعداد خانوار بهره بردار از این طرح ها 13 هزار و 311 خانوار در سطح شهرستان و در حوزه ی 38 روستا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود:در حوزه منابع طبیعی تخلفات کاهش یافته است در حوزه کشفیات ، تخلفات 68 درصد کاهش داشته ایم اما در حوزه چرای دام به دلیل اثرات خشکسالی این تخلفات افزایش داشته است.

وی در خصوص اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی گفت:این عملیات در سطح کلان کشور است و در استان خراسان جنوبی این طرح مطرح شد که در سال 97 ،200 میلیون دلار  از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت.

نصرآبادی افزود:اعتبار این صندوق چند ویژگی دارد از جمله نقدی و موجود بودن،تخصیص  اعتبارات 100 درصدی است، تمام وظیفه مندی ها در حوزه آبخیزداری از جمله حفاظت ،جنگل ،مرتع و غیره را شامل می شود و همچنین امکان مشارکت و ورود مردم وجود دارد که حدود 2 میلیارد تومان مشارکت مستقیم مردم صورت جلسه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان در خصوص طرح آنغوزه بیان کرد:100 هزار زیرکشت آنغوزه در استان داریم که در حال بهره برداری است و در سال حدود 60 تن برداشت  داریم که قیمت آن بین 100 تا 150 هزار تومان در هر کیلو است.

انتهای پیام/غ

 ۲۷ پروژه منابع طبیعی در هفته دولت افتتاح می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.