وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ;i امتناع دولت آمریکا از حضور در نشست صلح افغانستان در مسکو، نشانه دو رویی و تزویر واشنگتن است.

واکنش روسیه به عدم حضور آمریکا در نشست صلح مسکو گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ;i امتناع دولت آمریکا از حضور در نشست صلح افغانستان در مسکو، نشانه دو رویی و تزویر واشنگتن است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: از بابت اینکه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در نشست چهارم سپتامبر سال جاری میلادی در روسیه شرکت نمی‌کند بسیار متاسفیم. نمایندگانی از ایران، افغانستان، چین، پاکستان، هندوستان و پنج کشور دیگر آسیای میانه در این نشست حضور خواهند داشت و عدم حضور آمریکا نشانه دو رویی واشنگتن است.

این اظهار نظر از سوی وزارت خارجه روسیه پس از آن مطرح شد که هیچ نماینده‌ای از سوی دولت آمریکا در این نشست حضور ندارد و در نشست‌های قبلی با فرمت روسیه نیز حضور نداشته است.

روسیه قبلا اعلام کرده بود که سران طالبان را در نشست مسکو دعوت کرده است. هنوز طالبان هیچ واکنشی در این زمنیه نداشته اند. نشست مسکو برای صلح افغانستان در حالی برگزار می‌شود که گفتگوهای طالبان با نمایندگان آمریکا درباره صلح افغانستان نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار