داور آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن خوزستان گفت: چون در آزمون حفظ قرآن که برگزار گردید بحث اعطای مدرک به حافظان وجود دارد با سختگیری‌هایی همراه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صدیقه لویمی‌، داور آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن خوزستان بیان داشت: چون در آزمون حفظ قرآن کریم که برگزار گردید بحث اعطای مدرک به حافظان وجود دارد با سختگیری‌هایی همراه است به همین جهت اکثر حافظان در بخش بانوان امتیاز قبولی را کسب نکردند؛ مگر افرادی که حفظ خود را تثبیت کرده بودند یا چندین بار تجربه شرکت در این آزمون را داشتند.

وی افزود: این آزمون طی 3 روز از ۲۷ تا ۲۹ مرداماه برگزار شد و نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که معمولاً کیفیت حفظ آقایان بهتر از بانوان است؛ به دلیل اینکه خانم‌ها در زمینه حفظ قرآن عجول هستند و دوست دارند در کمترین زمان حافظ قرآن شوند.

لویمی بیان داشت: حال آن که هر چه دوره حفظ طولانی‌تر شود، کیفیت حفظ بهتر خواهد بود. خانم‌ها به دلیل محدودیت زمانی می‌خواهند در کمترین زمان حافظ شوند و این کیفیت حفظ را پایین می‌آورد. گرچه در بین بانوان، حفاظ قوی هم داریم.

وی عنوان کرد: دوره‌های حفظ یکساله قرآن به درد اکثریت نمی‌خورد. افرادی که حوصله بالا و حافظه قوی دارد می‌توانند شرکت کنند.

این حافظ قرآن گفت: به هر کسی پیشنهاد نمی‌دهم در این دوره‌ها شرکت کند، چون فشرده و سنگین است. مدت مناسب برای حفظ قرآن ۴ تا ۶ سال است.

انتهای پیام/م

برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار