به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه با حضور شرکت کنندگان دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در خوزستان و با حضور داوران کشوری و بین المللی در سالن امامت دادگستری کل استان برگزار شد.

در این مراسم عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی بین کارکنان دستگاه قضایی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به عظمت قرآن اشاره کرده و آن را چراغ هدایت برای انسان ها فرستاده تا گمراه نشوند و خوشحال هستم که طلیعه قرآن در بین جوانان حاضر وجود دارد و برای نظام ما که براساس مکتب قرآن تشکیل شده مایه عزت و برکت خواهد بود و باید طلیعه قرآن را در بین کارکنان و خانواده آنان در دستگاه قضایی ترویج و گسترش نمائیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاونت فرهنگی دادگستری خوزستان ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ افشار نیا، رئیس کل دادگستری استان در پیشبرد و ترویج فرهنگ قرآنی در دادگستری های سراسر خوزستان تصریح کرد: با حمایت های رئیس کل دادگستری خوزستان خوشبختانه کارکنان دستگاه قضایی استان در مسابقات قرآنی قوه قضائیه در دوره های گذشته در سطح کشور خوش درخشیدند و امیدواریم در این دوره باز هم با کسب رتبه های برتر خوش بدرخشند، چرا که ظرفیت استان خوزستان در تربیت جوانان قرآنی فراوان است و در بیش تر مسابقات قرآنی، خوزستان بعنوان استان پیشتاز و برتر در سطح کشور و حتی بین الملل معرفی می شود.

وی اذعان داشت: قوه‌ قضاییه در کنار وظایف اصلی خود، در جهت پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی نقش بی ‌بدیلی‌ ایفا کرده و پرداختن به ارکان دینی و کلام وحی به عنوان بایسته‌های در راس فعالیت های خود در معاونت فرهنگی قرار داده است.

گفتنی است؛ در این مسابقات کارکنان و خانواده‌های آنان دادگستری، شوراهای حل اختلاف و سازمان های تابع خوزستان در رشته‌های درک مفاهیم و تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ، ترتیل، قرائت و اذان شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در 2 گروه خواهران و برادران و در سنین مختلف برای کارکنان و خانواده‌های آن ها برگزار شد و برگزیدگان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و حضور در مسابقات منطقه‌ای به معاونت فرهنگی قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار