سردار رحیمی گفت: پلیس با تمام قدرت پشتیبان مردم است و اجازه گردن‌کشی و مزاحمت به اراذل و اوباش را نخواهد داد.

کاهش جرایم سازمان یافته مسلحانه و خشن در تهران/ دستگیری 195 نفر از اراذل و اوباشبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه سومین مرحله برخورد با اراذل، اوباش و مزاحمین نوامیس در جمع خبرنگاران گفت: آموزش رانندگان سرویس مدارس آغاز شده و بیش از ۶ هزار نفر از رانندگان در این خصوص آموزش دیده‌اند. این طرح تا پایان شهریور و آغاز مهرماه نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی پایتخت به خانواده‌ها توصیه کرد که حتماً از سرویس مدرسه برای فرزندان خود استفاده کنند که مورد تائید پلیس و آموزش و پرورش باشد.

وی در خصوص مشکلات ترافیکی پایتخت در روزهای پایانی شهریور و روزهای ابتدایی مهرماه گفت: طبیعتاً در بحث خرید خانواده‌ها در روزهای پایانی شهریور پلیس در بازارهای اصلی و بازارچه‌های فصلی حضور فعال دارد و همراه با اصناف و کسبه است اما قول می‌دهم که تا ۱۵ مهرماه مشکل ترافیک در تهران نداشته باشیم.

تقسیط جرائم بالای یک میلیون خودروهای توقیف شده

سردار رحیمی در خصوص طرح تقسیط جرائم بالای یک میلیون خودروهای توقیف شده موجود در پارکینگ پلیس اعلام کرد: تاکنون ۲۸۰۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت با جرائم بالای یک میلیون تومان بودند ترخیص شده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: پلیس به جهت مساعدت با شهروندان طرح ترخیص خودروهای توقیفی با جرایم بالای یک میلیون را در دستور کار قرار داده و یک گروه از قضات به همراه افسران کارشناس به درخواست افراد رسیدگی می‌کنند؛ این طرح از ابتدای دهه ولایت تا پایان آن با تقسیط جرائم و اگر اعتراضی باشد با رسیدگی به آن انجام خواهد شد.

این مقام ارشد پلیس تهران در رابطه با چگونگی رسیدگی به جرائم بالای یک میلیون تومان خودروها و موتور سیکلت‌های توقیف نشده‌ گفت: مالکان خودرو و موتورسیکلت‌هایی که بیش از یک میلیون خلافی دارند و توقیف نشده‌اند نیز می‌توانند به ستاد ترخیص خودرو در خیابان زنجان و ستاد ترخیص موتورسیکلت در خیابان خلیج فارس از صبح تا ساعت ۱۴ مراجعه کنند و نسبت به تقسیط جریمه یا رسیدگی به اعتراض خود اقدام کنند.

کاهش وقوع جرائم خشن در تهران

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره وقوع جرایم خشن در تهران اظهار کرد: جرایم سازمان یافته مسلحانه و خشن در طول یک سال گذشته در تهران کاهش داشته و ما نظارت ویژه‌ای بر آن داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مردم این نگرانی را دارند که اگر اراذل اوباش محله خود را به پلیس معرفی کنند از طرف آنها تهدید می‌شوند، گفت: پلیس با تمام قدرت پشتیبان مردم است و اجازه گردن‌کشی و مزاحمت به اراذل و اوباش را نخواهد داد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: پلیس بحث امنیت تفرجگاه‌ها را که یکی از موضوعات مهم و مورد مطالبه مردم است به جد در دستور کار دارد. شهروندان اگر دچار مشکل شدند کافی است به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که اخبار و اطلاعاتی که آنها ارائه می‌دهند نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.

سردار رحیمی اظهار کرد: امروز در سومین مرحله از برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و مرتکبان جرایم مرتبط با امنیت اخلاقی در تهران، 108 واحد صنفی که به پاتوق این افراد تبدیل شده و عمدتا باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها بود مورد بازرسی قرار گرفت. برخی از این افراد حتی سبب نارضایتی مالکان این واحدها نیز شده بودند که در همین راستا اقدامات لازم صورت گرفته و به واحدهای صنفی نیز تذکرات لازم داده شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: 50 پارک و تفرجگاه که اراذل و اوباش در آن حضور داشتند مورد بررسی قرار گرفت و پاکسازی شد. همچنین 20 نقطه که به صورت مکرر از سوی شهروندان به پلیس اعلام شده بود مورد بررسی قرار گرفته و این نقاط نیز پاکسازی شدند.

دستگیری 195 نفر از اراذل و اوباش پایتخت

رحیمی با بیان اینکه در مجموع 195 نفر از اراذل و اوباش که عمدتا از اراذل و اوباش سطح دو و سه بودند دستگیر شدند، اظهارکرد: متاسفانه 40 نفر از این افراد زیر 18 سال سن داشتند که از آنان تعهد اخذ شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

رئیس پلیس تهران از کشف تجهیزات دریافت از ماهواره و اقلام ضد فرهنگی نیز از این افراد خبر داد و گفت: از این افراد 7700 ریسیور و تجهیزات دریافت از ماهواره شش میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن، 13 قبضه سلاح جنگی شکاری و ... کشف و ضبظ شد.

وی درباره جرایم این افراد نیز گفت: این افراد که حدود 90 نفرشان سابقه دستگیری و شرارت پیش از این را نیز داشته‌اند به اتهام جرایمی چون زورگیری، غصب عناوین، تخریب اموال عمومی، درگیری مسلحانه، کری خوانی و صلب آسایش در فضای حقیقی و مجازی و ... دستگیر شده اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه اجازه فعالیت و ایجاد ناامنی را به اراذل و اوباش نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد نیز به تازگی از زندان آزاد شده بودند که مجددا اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته و دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
ما در یک کشور اسلامی هستیم و کاهش جرایم خشن ممکن است خوب باشد اما کافی نیست و باید جرایم خشن به صفر برسد.
Germany
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ارازل و اوباش باید در ملاعام مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
گرانی تا کی باید ادامه داشته باشه
آخرین اخبار