امروز نه تنها برای استقلالی‌ها بلکه برای تمام اهالی فوتبال ایران روز مهمی است اما این تیم چه راه هایی برای شکست تیم السد پیش رو دارد.

٥ راه استقلال برای شکست السد قطربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛استقلال برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف السد قطر برود. مسابقه‌ای که هیچ چیز آن قابل پیش‌بینی نیست و فقط همه قبول دارند که هر دو تیم کار بسیار سختی برای صعود دارند! منتهی با توجه به اینکه بازی برگشت در دوحه قطر برگزار می‌شود، بهترین اتفاق این است که آبی‌ها همین امروز کار را با در نظر گرفتن این چند مورد بسیار مهم رعایت کنند.

اگر از حالا فقط فاکتورهایی مثل پشتیبانی، وضعیت اقتصادی، امکانات و برنامه‌ریزی و استفاده از ستاره‌های بین‌المللی را بخواهیم ملاک قرار دهیم، استقلال با فاصله از حریف خود عقب است و بازی را باید ببازد. اما فوتبال فقط همین چیزها نیست و آبی‌پوشان درست است که با یک رقیب تا بن دندان مسلح رو‌به‌رو خواهند شد که هدفش قهرمانی آسیاست، اما آنها با حمایت ١٠٠هزار هوادار قطعا آزادی را برای رقیب جهنم می‌کنند. ضمن اینکه داشتن هدف و آرزو ربطی به فاکتور ثروت ندارد! پس استقلالی‌ها هم مثل السد به دنبال قهرمانی آسیا هستند. آنها با حمایت مردم اگر فقط تمرکز خود را در این بازی حفظ کنند و اشتباهات فردیشان در کمترین حد ممکن باشد، قطعا می‌توانند نتیجه مطلوبی بگیرند.

در نگاه اول همه السد را با توجه به حضور بازیکنان بزرگی چون ژاوی و گابی و بغداد بونجاح می‌شناسند و این تیم قطعا روز سختی را برای استقلال رقم خواهد زد. آنها توان تاکتیکی قابل قبولی داشته و بدون تردید ٩٠ دقیقه در مسابقه حمله خواهند کرد و بدون در نظر گرفتن حضور ١٠٠ هزار تماشاگر به دنبال پیروزی هستند. با این حال دیگر بازیکنان السد فاصله بسیار زیادی با سه فوتبالیست مشهور مورد اشاره دارند. البته سرمربی السد هم با توجه به تغییراتی که در این تیم به وجود آمده، تاکید کرده تنها ٥ هفته تمرین کردن زمان خوبی برای ایجاد هماهنگی نیست و آنها با ٥٠ درصد آمادگی به تهران آمده‌اند اما به دنبال برنده شدن هستند.

اگر شفر شاگردانش را طوری آماده کرده باشد که بتوانند ژاوی و گابی و بونجاح را به هر سختی که شده کنترل کنند، قطعا شانس‌شان برای برنده شدن زیاد خواهد شد. تیم شفر به مراتب هماهنگ‌تر از رقیب است و فاصله زیادی بین بازیکنان دیده نمی‌شود و همین موضوع می‌تواند برگ برنده آبی‌پوشان باشد.

امروز اگر روز خوب فرشید اسماعیلی و فرشید باقری در میانه میدان باشد، مغز طراحی حملات و تاکتیک السد از کار خواهد افتاد. البته تنها پاشنه آشیل فنی استقلال خط دفاعی تیم است که این امیدواری وجود دارد کمترین اشتباه راداشته باشد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که خط دفاعی السد می‌تواند در این مسابقه اگر تحت فشار قرار بگیرد، اشتباهات زیادی در حضور تماشاگران زیاد انجام بدهد و تجربه تلخ دو بازی قبلی این تیم در جهنم آزادی هم که با باخت همراه بود این مسأله را تایید می‌کند. مسأله مهم اینجاست که مرتضی پورعلی گنجی مدافع مستحکم تیم ملی ایران هم از این تیم جدا شده و پدرو میگل پرتغالی را جایگزین او کرده‌اند. حالا با توجه به تقویت خط حمله استقلال با جذب نفراتی چون الحاجی گرو، نیومایر، مرتضی تبریزی و خط هافبک دونده و جوان تیم، قطعا نماینده ایران می‌تواند به حریف ضربه بزند. بدون شک اگر آنها بتوانند در ٢٠ دقیقه ابتدایی به السد گل بزنند، با کمک جو ورزشگاه می‌توانند از همین حالا با زدن گل‌های بعدی کار خود را در بازی برگشت هم راحت کنند و بخش زیادی از راه صعود را طی کنند.

بزرگترین نگرانی هواداران استقلال این است که بعداز جدایی امید ابراهیمی و مامه بابا تیام دو بازیکن تاثیرگذار و بسیار مهم، نفرات جایگزین هنوز نتوانسته‌اند جای آنان را پر کنند و به آمادگی صددرصدی برای کار کردن در ترکیب تیم برسند. نتایج این تیم در لیگ برتر تا پایان هفته پنجم با یک برد، یک باخت و سه تساوی و قرار گرفتن در جایگاه هشتم جدول با ٦ امتیاز در خور توجه نبوده و تردید را درباره موفقیت به دل هواداران انداخته است. منتهی شفر از مدت‌ها قبل وعده داده بود مشکلات تاکتیکی تیمش با برگزار کردن تمرینات بیشتر و آشنایی نفرات جدید با جو تیم، برای بازی با السد برطرف خواهد شد و حالا زمان آن رسیده که وعده سرمربی با تجربه آلمانی عملی شود.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

٥ راه استقلال برای شکست السد قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.